woensdag 21 december 2016

BEIJUMBORG (50)



Ja, het einde van het jaar komt in zicht. Een jaar waarin waanzinnig veel gebeurd is, en niet alles was even plezierig. 

Mijn oude vader zei dan: "ie mot zeut en zoer deur mekaar nemm'n" ofwel het zoete en zure wisselt elkaar altijd af. Een zonnige, maar (te) korte vakantie in mijn geliefde Griekenland volgde op het overlijden van mijn partner, juni dit jaar. De nieuwe banen die ik sinds enkele maanden heb zijn allebei erg leuk, maar vergen ook heel veel tijd en energie. Het Centrum Veilig Wonen meende dat de scheuren in de voegen van mijn buitenmuren geen aardbevingsoorzaak hebben, maar mijn huis is dankzij een hypotheekwijziging wél weer veel goedkoper geworden.

Al met al een bewogen jaar, dus. Een jaar dat nu ook echt wel voorbij mag zijn. Kerst vier ik voor het eerst (deels) alleen, oudejaarsavond zoals altijd met vrienden, minus één....er is een poes dood gegaan (na twintig jaar haar leven met ons gedeeld te hebben), en er kwamen ladingen vliegjes bij in de zomer. Gelukkig zijn die laatste effectief bestreden, maar de reinigingsservice moest er wél drie keer voor terug komen.

Een anonieme persoon reageerde vaak geprikkeld op deze columns, maar anderen juist weer heel positief. Ik heb fijn kunnen werken aan een artikel over een briefwisseling uit de 19e eeuw, maar het is nog lang niet af. Kortom: 31 december is ook maar een gewone datum en het leven spoedt zich daarna weer gewoon voort. 

Ik wens alle lezers fijne feestdagen, en een mooi begin van 2017! Deze column ligt even twee weken stil....

Han Borg

Geen opmerkingen: