Staat dit wit 45km-autootje nou op de invalidenparkeerplaats voor Winkelcentrum Beijum, of toch niet? Nee, er lag geen parkeerkaart voor de voorruit, in dat geval had het autootje helemaal op het parkeervak kunnen gaan staan. Ik kan niet zeggen dat de bestuurder z'n karretje bewust half half op de parkeerplaats heeft neergezet, maar het is wel een handige zet geweest.
Een normale auto op de parkeerplaats voor gehandicapten neerzetten kan een bekeuring van maar liefst 350 euro met zich meebrengen. Het witte autootje dat is te zien zal eerder zieligheidsgevoelens bij een parkeerwachter of agent opwekken. Daar stop je niet zomaar een prent van 350 euro achter de ruitenwissers, misschien kun je voor dat bedrag wel een heel tweedehands autootje aanschaffen.
Tot een maand geleden waren er twee parkeerplaatsen voor de beperkte medemens op deze parkeerplaats aanwezig. Na het aanbrengen van eenrichtingsverkeer, zie pijlen, is er maar een meer over. De bestuurder van dit witte autootje heeft het handig aangepakt. Alleen met een voor- en achterband op de parkeerplek staan moet kunnen, er kan nog steeds een achte invalide-auto naast staan en de andere auto's kunnen nog steeds hun rondje rijden. Misschien moet je dit grijs parkeren noemen. Het autootje staat op de invalidenparkeerplaats, maar ook weer niet.
Een echte invalide-auto kan er dan wel naast staan, maar de plek is juist breder zodat ze ook fatsoenlijk kunnen uitstappen met evt. ook nog hulpmiddelen.
BeantwoordenVerwijderenVanaf 16 jr mag je een brommobiel rijden.
Geen invalide parkeerkaart gewoon parkeren in de vakken. Je wilt daar ook geen gewone auto hebben staan of een bromfiets, waarom deze dan wel.
Is er dan verschil tussen een 16 jarige bestuurder en een seniorenbestuurder?
Hoe moet je weten wie de bestuurder is?
Wat bovenstaande zegt! Deze plekken zijn juist zo breed gemaakt, zodat men er gemakkelijk in en uit kan stappen. En als we allemaal zelf maar gaan bepalen hoe we die ruimte willen gebruiken, gaat het snel mis!
BeantwoordenVerwijderen