tag:blogger.com,1999:blog-7686523974381187589.post5905271108602580923..comments2024-03-27T18:37:18.654+01:00Comments on BEIJUMNIEUWS: DE BUSSLUIS IN BEIJUM IS WEER (DUUR) OPGEKNAPTJohan Fehrmannhttp://www.blogger.com/profile/01147371644906260350noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7686523974381187589.post-49691431701099611392014-07-19T11:15:34.369+02:002014-07-19T11:15:34.369+02:00Ik heb hierover contact gehad met de gemeente en d...Ik heb hierover contact gehad met de gemeente en die stuurde me de volgende mail:<br />"Aan de bussluis is groot onderhoud uitgevoerd de afgelopen tijd. De fundering van de bussluis was niet goed en ook het asfalt is aangepakt. Bij de gemeente kwamen klachten binnen over lawaai door trilling, dat moet door deze ingrepen verholpen zijn. Ondernemers en bewoners in de buurt van de bussluis werden voordat het werk werd uitgevoerd hierover per brief geinformeerd. De bussluis is destijds aangelegd om te voorkomen dat de busroute een sluiproute wordt voor verkeer dat nu via de wijkring rijdt."<br /><br />Willem Pauwelussennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7686523974381187589.post-65773724689425238022014-07-17T23:02:54.364+02:002014-07-17T23:02:54.364+02:00Michel, bedankt voor jouw correctie.
Het is mij b...Michel, bedankt voor jouw correctie.<br /><br />Het is mij bekend dat de oud-RO/EZ-ambtenaar ir. Rob van Gemert van het Ingenieursbureau van de gemeente Groningen (IGG) een zeer grote tegenstander was van het verwijderen van de bussluis in Beijum-West. Hij zat, geloof ik, ook in de Klankbord Groene Long. Ooit had ik hierover, over de bekende bussluis, een felle discussie met hem in De Kleihorn. Mijn punt was dat het omrijden met de auto slecht voor het milieu is. Bovendien kost het extra brandstof (gas, olie of benzine). <br /><br />Alsof RO/EZ-ambtenaren het in Beijum voor het zeggen hebben! Geen Hochheitsverwaltung!<br /><br />Het is misschien mogelijk dat de ondernemersvereniging van het WC Beijum een openbare themabijeenkomst over de bussluis gaat organiseren. Na de zomervakantie.<br /><br />Natuurlijk moet er bij de bussluis rustig gereden worden. Een 30 km-zone lijkt me zeer redelijk toe. Kees Huizenganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7686523974381187589.post-67039135112833472702014-07-17T21:29:18.342+02:002014-07-17T21:29:18.342+02:00www.petities.nl is opgericht door een oud-Beijumer...www.petities.nl is opgericht door een oud-Beijumer: Reinder Rustema,oud-leerling van de Heerdstee, nu docent nieuwe media aan de UvA.michelnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7686523974381187589.post-67388309662148772042014-07-17T21:19:45.576+02:002014-07-17T21:19:45.576+02:00kleine correctie Kees:
www.petities.nl
kleine correctie Kees:<br />www.petities.nl<br />michelnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7686523974381187589.post-87798572823480582632014-07-17T14:22:10.896+02:002014-07-17T14:22:10.896+02:00Ik ben reeds lange tijd voorstander van een proefp...Ik ben reeds lange tijd voorstander van een proefproject, een pilot, om de bussluis NIET te laten functioneren. Misschien kan er over de nieuwe bussluis een op maat gesneden betonblok komen, dat gemakkelijk te verwijderen is.<br /><br />Na een proefperiode van enkele maanden kan er een evaluatie plaatsvinden. Heel zakelijk. Voor- en nadelen. Gewenste effecten en onverwachte neveneffecten. <br /><br />De ondernemers in Beijum-West moeten serieus genomen worden! Beijum-West heeft een bovenwijks en tierelierend winkelcentrum. De ondernemersverening van het WC Beijum kan over zo'n proeftraject aan de bel gaan trekken bij de wethouder van Verkeer & Vervoer. Tijdens een collegespreekuur. Politieke partijen kunnen schriftelijke vragen gaan stellen aan het college van B&W. <br /><br />Een tip: werk met een petitie! Ga (digitale) handtekeningen verzamelen. Dat kan door middel van Beijumnieuws en www.petitie.nl. Kijk maar!<br /><br />Veel succes gewenst!<br /><br />P.S.: Brainstormen is mogelijk!Kees Huizenganoreply@blogger.com