vrijdag 12 november 2010

SLUIKRECLAME BIJ AFSLAG BEIJUM-ZUID

Regelmatig sta ik voor dit stoplicht als ik de wijk uitrij. Vanaf Beijum-Zuid de Beneluxweg op, richting Eemshavenweg of de noordelijke ringweg. Ik heb het al eens eerder beschreven, wat moet je hier soms irritant lang wachten voordat je op kunt trekken! Het verkeer in beide richtingen op de stadsring wordt qua tijdsduur en frequentie van mogen doorrijden behoorlijk voorgetrokken t.o.v. het verkeer wat uit de Hunze of Beijum wil vertrekken. Het lange wachten en kijken bracht me op een gegeven moment bij het stickertje met reclameopschrift dat u op de zwart wit gestreepte stoplichtpaal geplakt ziet. Als u de foto groter klikt ziet u dat daarop een of andere kozijnbedrijf zichzelf aanprijst. Zou hier iemand een keer uit de auto zijn gestapt om zo'n reclameplakplaatje op te hangen? En, zou het een bewuste actie zijn geweest, in die zin dat iemand de naamsbekendheid van het bedrijf wilde vergroten? We zullen het nooit weten. Vast staat wel dat hier per dag honderden automobilisten langsrijden. Volgens onderzoeken werkt reclame ook onbewust. Wat zou ik er graag een onderzoek aan wijden om uit te vissen of er extra kozijnen zijn verkocht n.a.v. dit stickertje aan een paal bij de in- en uitgang Beijum-Zuid.

1 opmerking:

  1. Heb m al zo vaak gezien, maar zonder de foto groot te klikken kan ik niet uit mn hoofd zeggen om welk bedrijf het gaat. Dus als ik kozijnen nodig heb, zal ik waarschijnlijk absoluut willekeurig een bedrijf kiezen.
    Volgens mij werkt onbewuste reclame alleen bij de bekende merken.
    Heb een keer een docu daar over gezien. Daarin lieten ze zien dat er in een film een aantal keer reclame van snickers voorbij kwam in een flits, zo snel dat je het nauwelijks ziet. En wat bleek? in de pauze van de film werden meer snickers verkocht dan normaal!!! Zo werkt dat dus, omdat mensen het logo van snickers kennen. Of cola of..noem maar op. Als je het goed wilt doen, moet je het zo doen dus..

    BeantwoordenVerwijderen