Afgelopen donderdagochtend was het niet bepaald druk op de Beijumer markt. Wat wil je, de Lidl, Aldi of Albert Heijn zijn binnen lekker behaaglijk warm. Hoezo dan staan kleumen op de markt? Nee, voor de marktkooplieden is dit geen beste periode. Dit in tegenstelling tot de supermarkten, die doen het goed op dit weer. (Foto uit het archief)
De supermarkten profiteren flink van de winterse omstandigheden. De omzet van de supermarkten liet de afgelopen twee weken een forse groei zien, blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.
De omzet in week 49 bedroeg 616 miljoen euro, een stijging van 7,3 procent. In de afgelopen week, de week voor de kerstweek, steeg de omzet liefst met 16 procent tot 647 miljoen euro. Volgens GfK gaan beduidend meer mensen onder de huidige weersomstandigheden naar de supermarkt ten koste van de versspeciaalzaak of de markt.
Niet alleen trekken de versspeciaalzaken en de markt minder klanten, ook bezoekt het publiek deze minder vaak. Consumenten kiezen door de weersomstandigheden voor 'one-stop shopping' bij de supermarkt, aldus GfK. http://www.dvhn.nl/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten