dinsdag 31 mei 2011

EEN HANDIGE SERVICERUIMTE IN AH

Ik kan niet ontkennen dat de reacties op het een na laatste artikel over onze AH me erg verbaasd hebben. Zie het blogbericht van afgelopen zaterdag. Een onschuldig berichtje over een gestalde step en een fietsje was het. Bedoeld om aan te geven dat het aardig is dat dit bij onze AH kan. Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik vind het personeel in onze grootste supermarkt bijzonder aardig, attent en behulpzaam. En volgens mij is er geen cassière die het prettig vindt om bij iemand in de tas te koekeloeren. Natuurlijk zit er een spanning op, aan de ene kant je autonomie, en aan de andere kant de controledrang vanuit de winkel. Natuurlijk laat je je als ondernemer de boel niet afjatten. En natuurlijk kunnen de blikken in je tas onwelkom overkomen. Maar dat er zo gereageerd werd verrast me. Een jaar geleden publiceerde ik ook een blogbericht over tassencontrole bij onze AH. Niet een reactie. Vreemd dat dit nu wel gebeurde, nota bene bij een blogbericht dat tassencontrole niet eens als onderwerp had. Maar goed, ieder zijn of haar mening.
Op de foto ziet u de serviceruimte van AH, gesitueerd aan de andere kant van de servicebalie. Een bord voor een gratis advertentie, gratis pakpapier en een kopieerapparaat. De automaat waaruit je een colablikje kunt krijgen snap ik weer niet. Je kunt toch beter een goedkoper flesje of blikje in de winkel kopen? Zo heeft iedereen wat te soezen. Ondergetekende incluis.

2 opmerkingen:

  1. Het duurt even he voordat de massa weet dat deze site ook bestaat speciaal voor Beijum die ook nog eens actueel is ;) Nog even en je denkt met weemoed terug aan de "rustige" tijd waar je nog tijd had om nieuws te posten i.p.v. alle reacties te modden ;)

    Ik geef toe dat ik wel met overtreffende trap reageerde (mijn eerste reactie als anoniem in dat topic). Het is dan toch wel opmerkelijk dat er meer mensen zijn die soortgelijke dingen opvallen.

    Wellicht wat offtopic, maar ik ben o.a. principieel tegen enig vorm van privacy schending (en dat is die tassencontrole). Sinds 9/11 geven we steeds meer doodnormale (privacy)rechten op. Iedereen kijkt maar toe en accepteert het maar omdat dergelijke schendingen op zo'n manier worden gebracht dat je er wel mee "akkoord" moet gaan (onder de noemer van terroristen bestrijding of anders wel de zogenaamde kinderporno bestrijding bijvoorbeeld. Of wat hier het geval is "arme" ondernemer). Laten we gaan nadenken of er andere mogelijkheden zijn om de wereld veiliger/leefbaarder te maken i.p.v. (mensen)rechten op te geven. Ik heb niets te verbergen is een kul argument, iedereen heeft wat te verbergen anders waren er geen mensenrechten.

    Maar het gevoel van (klant)onvriendelijkheid vergeleken met andere supermarkten (dus ook andere AH's) in de stad is er bij mij gewoon. Prima als er andere mensen zijn die het niet zo ervaren, misschien leg ik de lat wel onredelijk hoog.

    Wel top overigens dat de AH in Beijum tot 22.00 uur open is, erg makkelijk als je laat uit je werk komt. En een bedankje aan het personeel die deze uren moeten werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de AH zelf zijn geen gekoelde blikjes. Voor een paar cent meer trek ik ze persoonlijk liever gekoeld uit de automaat.

    BeantwoordenVerwijderen