Op deze derde maandagochtend van februari ligt de 'preek van de week' voor de hand bij het aanschouwen van dit billboard, zie foto links, locatie wijkring, tussen de Fossema- en Sibrandaheerd in gelegen. Wat voor aantrekkelijk moet doorgaan, ziet er zo afstotend en lelijk uit, persoonlijke mening, dat je er balorig van zou worden. 'Vervelend hè, die Strik,? staat er ook nog. Nee, nog een paar strikken erbij graag. Kunnen er ook nog even drie boerka's over heen? En daarna svp dumpen in de Zuidwending die handel. Het was de eerste gedachte die een half uurtje geleden bij ondergetekende op kwam. Een beetje een onsympathieke gedachte, geef ik toe. Maar die ogen! Geen warmte, geen vriendelijkheid, alleen maar gefaked en professioneel 'verleidelijk en leuk' kijken. Vrouwelijke handelswaar in de straten van Beijum. Vroeger werd er wel eens getippeld in de wijk, nu heb je dit weer. Is ondergetekende roomser dan de paus en zet hij zich als dominee schrap voor z'n wekelijkse preek? Mwaah, niks menselijks is hem vreemd, het andere geslacht kun je vanuit verschillende niveaus bekijken, van lustobject tot vriendin, van heks tot genezeres en van integer tot godin. En alles wat daar tussen zit. Iedereen doet maar wat hij of zij denkt te moeten doen op erotisch gebied, zolang er respect is naar de tegenspeler(ster) op dit gebied.. Een beetje testosteron-denken en fantaseren moet kunnen. Maar, en daar kunnen de meningen over verschillen, deze play-dames manifesteren zich zo vreselijk laag, zo koud en zo afstotend. Tien keer niks, het slaat totaal dood, in elk geval bij ondergetekende.Vergelijk het voor de aardigheid met de bovenste foto die afgelopen zondagnacht werd gepubliceerd, het blogbericht over carnaval in het Café Biljart. Ja, die meiden hadden ook iets sexy's over zich, maar ze straalden, er zat warmte en er zat plezier in. Vrouwen met een hart. Althans, zo kwamen ze over. Wat een verschil met deze blote commerciële 'sexfabriek-meiden,' alleen maar koopwaar wat ze uitstralen, geen vleugje, en daar hebben we hét woord: liefde. Kil. Duizend keer liever contact met de carnavalsmeiden van afgelopen weekend dan met deze etalagepoppen, die bijna op blote kont door de vrieskou van Beijum tip..., ik bedoel wandelen.
Dan de rechter foto, afgelopen zaterdagmiddag reeds gemaakt. In de Duitse grutter op Plein West. Zouden feministen het leuk vinden dat een man vaatwasblokjes aanprijst? Is dit een keurige advertentie, of is die net zo 'hoerig' als de hiervoor beschrevene? Het gaat per slot van rekening allemaal om geld. Volgens onderzoeken moeten vrouwen in het algemeen niks hebben van 'brave mannen.' Ze hebben liever een 'slechte man,' iemand die stiekem in Playboy's kijkt bijvoorbeeld. Schijnt spannender te zijn, zo'n exemplaar. Liever een mietje in roze tuinbroek? Of toch maar een overlopend testosteron-vriendje die zich heimelijk verlustigd aan halfblote etalagepoppen zoals op de foto is te zien? Naar het schijnt heeft de laatste categorie beduidend meer kans op een date of flirt, dan de verantwoorde brave heren onder ons.
Ok, zo kan die wel weer. Ondergetekende moet er ook voor uitkijken dat hij zich niet met al te vrome praatjes uit de markt gaat prijzen. Wat zeurt hij nou over goedkope platheid langs de Beijumer wegen? Laat het toch. Voor je het weet sta je te boek als mietje. Of als dominee. En daar kijkt geen vrouw naar om.
Hoe moet je nou afsluiten met de (zeden)preek van de week, terwijl bovenstaande tekst compleet doorwrocht is met welgemeend moralisme? Een quasi lollig einde met als strekking dat het goed is om je bloot te geven, en dat een kind de was kan doen?
Nee, toch maar niet. Langzamerhand komt het voorjaar dichterbij. Vrouwen én mannen lopen er over een week of wat weer luchtiger en schaars gekleed bij. T-shirt, korte broek, rok. Dit zal conform de heersende temperatuur zijn, geen gekleum in onderbroek midden in de winter. Een prettige week toegewenst. Geniet van het lagere en het hogere in de mens. En van alles wat daar tussen zit. Het is nog steeds koud buiten, doe een lekkere warme broek, trui en jas aan als u de deur uitgaat.
Dumpen in de Zuidwending? En dan weer een foto maken voor de serie "vuilnis in Beijum"!
BeantwoordenVerwijderenZo houd je jezelf wel bezig! Haha.
Zag eerlijk gezegd niet zoveel verschil tussen de vrouwen op het affiche en de vrouwen in cafe biljart .
BeantwoordenVerwijderenHad direct met allemaal te doen en vroeg me af waarom deze dames zich zonodig moeten etaleren .
Vraag me dan altijd af wat hun geschiedenis is .
Hebben ze wel een fijne en betrouwbare vader gehad ?
De grote borsten kwamen in je verslag wel erg groot in beeld .
Opdoemend vanuit het duister ......
Hai Anoniem 11.42 uur, was je erbij in het cafe toen Johan de foto's maakte? Hij vroeg mij en iedereen keurig of hij een foto mocht maken en daarbij hield hij gepaste afstand. Jaloers?
BeantwoordenVerwijderenDank voor je woorden Johan, ik persoonlijk stoor me (als vrouw) zeer aan de reclame van Playboy. Ik woon vlak achter desbetreffende bushalte, en kom er vaak langs. Dus ik word steeds geconfronteerd met deze foto. En niet alleen ik, ook mijn kinderen zien reclame voor een blad waar ik niks mee heb, nooit zal kopen en persoonlijk gezegd nogal platvloers vind. Maar dat is mijn mening. Dat mannen (en misschien ook wel vrouwen) het blad kopen om het prive door te kijken moet iedereen zelf weten, maar om het op deze manier iedereen op te dringen vind ik ronduit vervelend. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen van genieten, alhoewel de consumptie maatschappij wel steeds vaker zo in elkaar blijkt te zitten, snelle boodschappen, snelle blikken, snelle sex en weer verder? Ieder zn meug dus.
BeantwoordenVerwijderenDe reclame van de Lidl vind ik niet in deze categorie vallen. De man is immers volledig gekleed? Dat een man vaatwastabletten aanprijst vind ik dan weer niet raar, aangezien de rollen in tegenwoordige gezinnen evenredig verdeeld worden (tenminste bij mij en vele gezinnen die ik ken). De vaatwasser in/uitruimen is niet slechts meer voorbehouden aan vrouwen. Bovendien moet je als man en vrouw tegenwoordig samen op de uitgaven letten, en dat doet deze man (voorkomen dat hij het doet).
Geef mij persoonlijk maar een betrouwbare man trouwens. En niet een 'gevaarlijke'. Dan moet je zelf als vrouw namelijk ook zo in elkaar steken. Als (laat ik het stigmatiserend noemen) brave huisvrouw wil je een man op wie je aankunt, en niet eentje die je misschien wel zo kwijt bent aan een jongere uitgave van het vrouwelijk geslacht (lees 90/60/90)
Zo, tot zover mijn eigen 'preek'.
Ik wil iedereen een fijne week wensen of je nu vakantie hebt of niet, geniet er van, van echte menselijke dingen!!
Ik vind het idd geen vergelijk. Vrouwen die voor hun werk moeten poseren of vrouwen in vrije tijd in de kroeg.
BeantwoordenVerwijderenIk denk dat de Playboy-dames in de kroeg ook zeer leuke dames zijn.
En dat de dames in de kroeg op hun werk ook niet altijd zo jolig kijken.
"De grote borsten kwamen in je verslag wel erg groot in beeld." Enig idee hoe je grote borsten klein in beeld kunt krijgen?
BeantwoordenVerwijderenJohan is wel consistent vwb bushokjesposters. Een paar maanden geleden meende ik ook al een blogberichtje te hebben gelezen over een erotische kunst tentoonstelling ergens in het westen.
BeantwoordenVerwijderenMaar goed, ik als man zijnde vind het ook een kille foto. Er is weinig moois aan die vrouwen. Maar ja, ik heb dan ook niets met dat tijdschrift met afwasbaar papier.
En ja de vrouwen in het café vond ik stukken natuurlijker. Verder is het een kwestie van smaak denk ik zo.
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderenooh ik dacht dat dit een reclame was voor sloggi dames ondergoed , want dan is het natuurlijk wel goed he !?
BeantwoordenVerwijderenmaar nee het is de playboy waarbij het ondergoed nog minder zichtbaar is dan in de gemiddelde H&M ondergoed reclame waar de dames dan wel weer massaal naar kijken en niet over wordt geluld .
hiep hiep hypocriet.