Nieuwtjes, wetenswaardigheden, columns en ontwikkelingen binnen de groenste wijk van de gemeente Groningen: Beijum!! Problemen om te reageren? Mail uw reacties naar BEIJUMNIEUWS@HOTMAIL.COM. Overname van artikelen en/of foto's door andere media toegestaan alleen met bronvermelding en na overleg met de beheerder. Kopij, tips en nieuwtjes ook graag naar BEIJUMNIEUWS@HOTMAIL.COM Een donatie schenken? IBAN: NL 14 INGB 0002 8314 89
maandag 18 maart 2013
MAANDAGOCHTEND (154)
En weer viel er vannacht en vanochtend een pak sneeuw. Het wil maar niet ophouden. Echter, de winter van 2012/2013 wordt verder door ondergetekende geboycot, misschien verdwijnt ie vanzelf als we er geen aandacht meer aan gaan besteden. Maar goed. Zoals vaker getoeterd op de eerste dag van de nieuwe week, de koelkast en gewone kast moeten na het weekend weer aangevuld worden. En ook de diepvries en broodtrommel. Op pad dus maar, op deze duffe maandagochtend in maart. De AH ziet er nog goed gevuld uit. Als dat maar zo blijft i.v.m. de staking in distributiecentra, zie Nos.nl. Enfin, bij de ingang van de AH klapte me dik een kwartier geleden een steen tegen het hoofd. Zie linker foto. Met de aankoop van een steentjes draag je bij aan de bouw van het Prinses Máxima Centrum en steun je de strijd tegen kinderkanker. Als je een steentje koopt, wordt jouw naam op de Wall of Name geprojecteerd. Een speciale muur in het Prinses Máxima Centrum. Hoe meer steentjes je koopt, hoe groter jouw naam. Daarnaast speel je met ieder steentje mee in de speciale loterij met maar liefst 25.000 prijzen. KikaBouw.
Zal ik een steen voor vijf euro kopen om zodoende mee te bouwen aan het Prins Maximá Centrum? Het zal aan mij liggen, geachte lezer, iedereen moet inleveren en dan wordt je op maandagochtend gevraagd of je een steen wil kopen. Daar word je toch niet goed van? Kunnen de hotemetoten van dat ziekenhuis niet elk een paar duizend euro storten? Of kan de naamdrager, ons Maximáatje, misschien zelf een paar ton gaan doneren? Het mens zal toch rijk genoeg zijn, lijkt me zo. Het is toch wat, een steen kopen voor een ziekenhuis. Waarom niet een steen voor een gekkenhuis? Ik geef toe, de maandagochtendblues slaat een beetje toe. Nee, ondergetekende is noch republikein noch koningshuis gezind. Noem het maar neutraal. Maar wat zou je van het aankomende feestje op 30 april een mooi en strak kinderziekenhuisje kunnen bouwen. Ok, genoeg zo, niet te negatief doen graag.
Even verderop in de Lidl. Lever statiegeldflessen in en bouw mee......Zie rechter foto. Wat nou weer!? Begrijp me niet verkeerd, geachte lezer, kinderkanker is een regelrechte drama. Alles op alles om dat te bestrijden. Maar dat je als gewone consument een steen moet kopen of je statiegeldflessen in moet leveren om aan dat bestrijden mee te werken! Bekijk op de rechter foto ook vooral het competitie-element van de Lidl richting de AH. Och God, de Lidl is 33% goedkoper dan de AH. Nee, natuurlijk gaan ze die 33% niet aan het Prinses Máxima Centrum schenken. Deden ze dat maar, in plaats van te pochen over hun goedkopere producten t.ov. de Appie. Eigenbelang eerst. De huichelaars. Je word er toch raar van op deze maandagochtend! In de ene winkel loop je tegen een steen op. En even verderop kun je je geflest voelen.
Het zal een klassen-gevoel zijn, dames en heren. Er gaan miljoenen om in de farmaceutische industrie. Hotemetoten, directeuren en leden van de Raad van Bestuur van diverse ziekenhuizen verdienen tonnen. En dan mag je als simpele burger om goed te doen op maandagochtend een steen kopen voor vijf euro of je statiegeldbonnetje inleveren.
De-preek-van-de-week dan maar. Zeur niet zo als je gezond bent. Ondergetekende incluis. Maar kunnen die grootgrutters niet in stilte een tiende van hun omzet aan dat te bouwen ziekenhuis geven? En Alex en Máxima i.p.v een luxe buitenverblijf van een miljoen ergens ook een paar duizend euri?
De combinatie van zelfprofilering, zie ons eens goed bezig zijn, en het paaien van de consument: Verschrikkelijk. Of zal ondergetekende toch maar wat steentjes gaan kopen? Z'n naam geprojecteerd op de Wall of Name in het Prinses Máxima Centrum, hmmmm, toch ook niet verkeerd.
Een prettige week gewenst. Let op wat u met uw centen, stenen en/of statiegeld gaat doen. En hebt wat over voor mensen/kinderen die een levensbedreigende ziekte hebben.
Ach , we zijn toch allemaal hoeren ?
BeantwoordenVerwijderenIk doe wat en wil er wat voor terug .
Kijk naar je sponsoren .
Jij hebt toch ook het gevoel dat je recht hebt op geld van de sponsoren ?
Of dat je het op zijn minst verdiend om ondersteund te worden ?
Nou , daarin verschillen we niet zoveel van elkaar .
Als ik Beatrix een pony zie kammen in de uitzending van N.L. Doet kan ik wel janken .
Hoe gevangen kun je zijn ?
Je slaat de spijker op z'n kop, Johan. En dat heeft niets te maken of je wel of niet gezond bent. Het probleem van de 'graaicultuur' is nog nooit zo groot geweest. Het heeft alles te maken met gezond verstand en regelmatig op de hoogte blijven van het nieuws! Veel geld verdwijnt nog steeds op de bankrekeningen van raden van bestuur. In principe is het niet verstandig om op dit moment aan goede doelen te geven. Er gaat, spijtig genoeg, maar weinig van de opbrengst naar het doel zelf toe. Het is zonde van je geld.
BeantwoordenVerwijderenvolgens mij sla je de plank mis. Als Liddl 33% goedkoper is, dan heeft de AH meer winst. En zou volgens jouw theorie de Appie dat in moeten leveren. En niet de Liddl die pocht goedkoper te zijn.
BeantwoordenVerwijderen@Anoniem 17.47, dat is maar de vraag. De Lidl krijgt door de lagere prijzen vast veel meer klandizie. Daarom ook meer omzet. Niet alleen hier maar landelijk.
BeantwoordenVerwijderenWat dacht je van Etos, Gall&Gall maar ook Bol.com hun omzet. Eigenaar Appie.
BeantwoordenVerwijderen