Op de foto ziet u Dieuke Feenstra, een der initiatiefnemers van van het onlangs (5/4) opgestarte ondernemers platform Beijum. Waarom elkaar (ondernemers) niet af en toe informeel ontmoeten? Om elkaar te versterken, ideeën uit te wisselen, van elkaar te leren... eendracht maakt nog altijd (meer) macht. Feenstra stuurde onderstaande tekst in.
Eerste borrel van
nieuwe ondernemersclub
Na de inspirerende middag van 5 april gaat de nieuw op te
zetten ondernemersclub in Beijum van start met een borrel. Ben je ondernemer en
wil je kennismaken met andere ondernemers uit Beijum kom dan om 19.00 uur voor een drankje,
gezelligheid en netwerken naar de Kleihorn.
De borrel zal voortaan elke maand worden gehouden, zodat de
deelnemers elkaar goed leren kennen. Daarnaast onderzoekt de coördinerende
werkgroep van de nieuwe ondernemersclub de mogelijkheden voor het opzetten van
een online platform.
Het is de bedoeling dat de Beijumer ondernemers elkaar gaan
versterken, gaan samenwerken en elkaar bijvoorbeeld aanbevelen. Wil je dus
profiteren van en meewerken aan de gezamenlijke kracht van de ondernemers in je
eigen buurt, kom dan op de borrel van 7 juni!
Er moet nog een naam worden verzonnen voor de nieuwe club,
dus denk alvast mee.
Kosten:
geen, je betaalt slechts je eigen drankje.
Locatie:
Kleihorn, fultsemaheerd 87
Info: Dieuke Feenstra van de coördinerende werkgroep, 06-45615499
Interesse in promotie van uw onderneming op Beijumnieuws? Bedenk dat de meeste contacten tegenwoordig via internet lopen....Beijumnieuws@online.nl.
Een mooie naam lijkt mij:
BeantwoordenVerwijderen"Het Ondernemersnetwerk van Beijum".
Vraag: worden deze ondernemersborrels gehouden onder de vlag van het Nieuw Lokaal Akkoord van het NLA-wijkteam Beijum? Of is sprake van zelffinanciering? Geeft het NLA-wijkteam Beijum alleen een aanzet of is sprake van structurele (mede)financiering? Is dit geld door het NLA-wijkteam begroot? Vergelijkbaar met andere planmatige uitgaven, zoals voor Pand49.
In de Beijumkrant van april 2013, pagina 7, las ik dat "op initiatief van het Wijkteam Beijum van het Nieuw Lokaal Akkoord" de genoemde bijeenkomst van 5 april 2013 was georganiseerd.
Dieuke Feenstra is ZZP'er en tevens lid van het NLA-wijkteam Beijum.
Voor alle duidelijkheid: dit initiatief lijkt me een zeer goede zaak. Voor de sociaal-economische samenhang in de wijk en het tot stand komen van mooie ontwikkelingen en wijkperspectieven voor Beijum (en omgeving).
zucht
BeantwoordenVerwijderenOnder het mom van algemeen belang lees ik hier vooral : 'Eigenbelang ".
BeantwoordenVerwijderenJe hebt bazen en bazen ....
BeantwoordenVerwijderenIk ben vooral geïnteresseerd in het punt van aandacht welke organisatie de zaalhuur van De Kleihorn heeft betaald en in de toekomst maandelijks gaat betalen.
BeantwoordenVerwijderenDie drankjes worden individueel of in subgroepjes gekocht, maar er staat wel een werknemer van de Stichting Buurtcentra in Beijum achter de bar. Toch?
Zie: http://zorgloket.groningen.nl/organisatie?bron=invis2&organisatieid=15852
Een tip: de maandelijkse borrels kunnen uitstekend worden gehouden in Pand49, waarvan de huur voor 100% door het NLA wordt gefinancierd.
Bij de borrel van gisteren zag ik enkele kunstenaars of medewerkers van Pand49.
Sommige mensen denken dat ze erg meelevend zijn en kunnen ondertussen maar aan een ding denken : "Zichzelf ".
BeantwoordenVerwijderenIk had vanmiddag een spontane ontmoeting met mevrouw mr. Dieuke Feenstra. In haar directe woon- en werkomgeving.
BeantwoordenVerwijderenZij had waardering voor mijn reacties onder eigen naam op Beijumnieuws.
Dieuke vertelde mij dat de laatste borrel van vrijdag 7 juni jl. geheel los van het NLA-wijkteam Beijum is gehouden. In de toekomst zal dit eveneens geschieden.
Ik gaf mevrouw Feenstra nog een tip mee ter meerdere overweging:
organiseer thematische bijeenkomsten over zaken die met name ZZP'ers bezighouden. Daarna kan desgewenst een borrel worden gehouden.
Ik noemde:
1. het scharnierpunt wanneer een ZZP'er iemand in dienst moet nemen. Het heeft te maken met arbeidsrecht, arbeidsovereenkomsten, pensioenopbouw, financiën, etc.;
2. hoe moet een ZZP'er zijn of haar specifieke markt of doelgroep bereiken? Dit heeft te maken met marketing, naar buiten treden (public relations) en beeldvorming.
3. Ik voeg er nu nog een derde onderwerp aan toe: de afhankelijkheid van ICT (computertechnologie). ZZP'ers kunnen elkaar met betrekking tot dit onderwerp wederzijds van dienst zijn. Mede door de te openen of al geopende website van ondernemend Beijum i.o.
Ik denk dat de noordelijke Kamer van Koophandel kan worden benaderd.