dinsdag 25 juni 2013

GOEDKOPE SLIPS/WIJ ZIJN BETER EN GOEDKOPER


Bovenstaande foto maakte ondergetekende afgelopen zaterdagmiddag voor de Zeeman in de promenade van Winkelcentrum Beijum. Je kunt er voor een zacht prijsje meisjes-, jongens- en damesslips aanschaffen. Niet verkeerd in deze 'economische' tijden. Als je vijf stuks koopt ben je voordeliger uit. Maar, wat ondergetekende intrigeerde was de tekst in de blauwe balk: 'Gezien op tv', staat er. Wat zou er toch te zien zijn geweest op tv? De meisjes-, jongens- en damesslips van de Zeeman? In wat voor programma moet dat dan wel niet zijn geweest? Het roept toch wel aparte associaties op bij ondergetekende, maar dat kan aan hem liggen. Zijn de slips in een reclameblok op tv te zien geweest? En zo ja, wat is daar dan voor bijzonders aan? Waarom moet dat zo expliciet vermeldt worden? Denken ze bij de Zeeman soms dat consumenten bij voorkeur ondergoed aanschaffen dat op tv te zien is geweest? De broek zakt je er van af.

Dan de andere foto. In de Lidl wordt opzichtig gepronkt met het feit dat deze winkel kwalitatief betere en goedkopere producten zou verkopen dan de AH.  Het zal de Grunninger mentaliteit van ondergetekende zijn die hier opspeelt, wat een vreselijk gesnak! Voor wie het niet weet, in het Nederlands betekent het Grunninger woord snakken opscheppen. Ook hier wordt de macht van de tv ingezet, de uitkomsten zouden door het consumentenprogramma Kassa zijn bepaald. De boodschap vanuit de Lidl richting de consument is duidelijk: u kunt beter uw boodschappen bij ons doen dan bij de Appie.

Gaan mensen door bovenstaande informatie meer onderbroeken bij de Zeeman kopen en meer boodschappen doen bij de Lidl?
Fantastisch dat hun (goedkope)producten op tv zijn geweest. Maar timmer er in Groningen-Beijum beter niet teveel mee aan de weg. We houden hier namelijk iet van gesnak, dat vinden we onsympathiek. En dat levert geen extra klanten op. Uut de biebel in't Grunnings: Dat ie zo snakken, dat komt nait goud! Wait ie nait dat n luk stokje zoerdaig haile daigklont zoer moakt? 7
Het wordt de hoogste tijd dat de Biebel in't Grunnings een keer op tv wordt gepresenteerd. Dat zal ze leren, de snakkers.

2 opmerkingen:

  1. Nou Lidl is idd goedkoper dan AH en het is wat mij betreft prima dat ze dat ook in advertenties zetten. Zo weten mensen precies waar ze heen moeten gaan voor hun boodschappen in deze economische onzekere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen