De muur langs het fietsviaduct is nagenoeg klaar. Zie ook de vorige aflevering. Op de linker foto (allemaal maandagmiddag gemaakt) is te zien dat het gemetselde bouwwerk nog even veilig achter hekken staat opgeborgen. Ik heb geen idee of het muurtje nog gestukadoord gaat worden. Wel is het zo dat het uitzicht van de kleinere fietsers op de Beneluxweg geblokkeerd wordt door de muur. Dan kan enerzijds prettig zijn, anderzijds had het altijd iets, uitzicht te hebben op de verkeersstromen onder je. Op de rechter foto is te zien dat de werkzaamheden aan de oostkant onverminderd door gaan. Volgens planning zullen de komende maand september de op- en afritten naar de rotondes worden geopend. Het zou mooi zijn, als automobilist die regelmatig de wijk in- en uitrijdt, vind ik het geschuifel over de busbaan en het lange wachten voor het stoplicht bij kruispunt Kardinge lang genoeg hebben geduurd. We, (ik) willen nou wel eens een keer vlot de wijk in en uitrijden, zonder te hoeven wachten voor de stoplichten. Maar goed, nog even geduld hebben.
Tot slot wil ondergetekende nog even een stokpaardje berijden en beschrijven. Is Beijum nou echt de groenste wijk van de stad? Bekijk de twee bovenste en de onderste foto. Boven is de rotonde aan Beijum-kant zichtbaar, hieronder ziet u het exemplaar bij de buren van De Hunze. Hoe zou het toch kunnen dat het (onkruid)groen binnen de cirkel aan onze kant dubbel zo hoog is i.v.m. die bij de buren? Zie onder, de cirkel heeft zelfs kale plekken.
Nee, geen flauwe rivaliteit wat mij betreft, daarvoor is het contact met De Hunze veel te goed. Maar als iemand een verklaring heeft voor het dubbele groen aan Beijum-kant, hou ik me aanbevolen. Beijumnieuws@online.nl (De aller bovenste foto is vanaf de wijk-kant genomen. De foto daaronder geeft een zicht op de nieuwe entree van Beijum-Zuid. Ja, nog even..., wat een groen!)
de rotonde aan de beijum zijde is later gebouwd.
BeantwoordenVerwijderenHad het toch extra moeten zijn Hunze langer?
BeantwoordenVerwijderen