Wat fijn dat Beijum een goede busverbinding met de stad heeft. Waar ooit Lijn6 een begrip was in de wijk, van en naar de stad, moet de nieuwe buslijn4 nog een beetje inslijten. Mensen, neem vooral de bus. Als de blogger vanuit z'n bolide van Visser en Co maar afstand mag en kan bewaren.
Zie bovenstaande foto. Gistermiddag omstreeks 13.15 uur gemaakt toen ondergetekende de wijk en stad verliet i.v.m. arbeidsverplichtingen in Drenthe. Wat is dat nou, voorganger, gaan we een beetje over de keien naast de rotonde van Beijum Zuid rijden om de bocht te kunnen maken? Wat nou als die versneld gaan zakken i.v.m. dit soort acties? Ok, geen gezeur, de klei zal hier goed aangestampt zijn. Maar toch.
Het doet denken aan een situatie van een week of wat geleden toen de blogger de wijk in reed en twee bussen in het vizier kreeg. Zie linker foto. De rechter bus leverde passagiers af ter hoogte van de Fossemaheerd, en honderd meter verderop naderde ook al zo'n leuke exemplaar. Wat moet je doen, op heil en zegen doorrijden? Maar stel dat de rechter bus gaat optrekken, voorrang, en je knijp komt te zitten tussen de twee collega-bussen?
De blogger koos het zekere voor het onzekere, hij ging een kwart minuut staan wachten achter de rechter bus, hij had geen zin om per ongeluk in de sandwich te worden genomen.
Leuk, die stadsbussen die door Beijum rijden. Maar als het er op aan komt, moet je het als 'gewone' automobilist afleggen tegen deze 'bakbeesten.'
Het blijft belachelijk dat als je bijvoorbeeld op de Wibenaheerd opstapt of uitstapt dat je voor die "omrij" meters moet betalen met de OV-chip... dus zo goed is die verbinding niet, ja alleen voor de OV vervoerder...
BeantwoordenVerwijderenVolgens mij zijn de keien e.d. in het midden bij een rotonde juist aangelegd voor bussen en vrachtwagens om zo meer ruimte te creƫeren zodat ze de bocht beter kunnen maken.
BeantwoordenVerwijderen