"Weet je nog wel toen we reclamefolders in de bus kregen? Was dat niet in de tijd dat er ook nog kranten werden bezorgd?"
Binnen afzienbare tijd zal het beeld dat op bovenstaande foto is te zien tot een nostalgisch verleden behoren. Er vanuit gaande dat de digitale revolutie voort dendert. Praktisch alle kranten staan onder druk, ontslagrondes dreigen, de sfeer binnen redacties is soms om te snijden (van horen zeggen).
Via Twitter trachten journalisten elkaar moed in te spreken, en vaak promoten ze elkaars producten: lees dit! Wat een prachtige reportage heeft die en die collega nou toch weer geschreven! Retweet retweet. Wat er nou weer voor moois in onze krant komt te staan! Koop onze krant! Blijf abonnee!
Laat ons overleven.
Begrijpelijke reflexen, het zal je broodwinning maar zijn, dat wil je toch behouden? Absoluut niet leuk voor mensen die hun baan bedreigd zien i.v.m. het 'monster' internet.
Zie de reclamefolders liggen. Locatie Plein Oost.
De helft van de brievenbussen lust deze reclame-uitingen niet. Ook dat nog.
Het is een oneerlijke strijd. Het lijkt onomkeerbaar, het papier gaat het helemaal afleggen tegen het w.w.w.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten