woensdag 22 april 2015

SECRETARESSEDAG: SECRETARESSES SVP DUIDELIJK PRATEN AAN DE TELEFOON!


Willem Pauwelussen mailde vanmiddag:


Het is vandaag Secretaressedag.
Ik neem aan dat telefonistes daar ook onder vallen.
Vandaar dat ik via jouw site een oproep wil doen.

Als ik een bedrijf of (semi-)overheidsinstelling bel dan neemt doorgaans een dame op.
Die vertelt dan waar ik mee spreek en stelt zich voor.
Maar dit gaat, waarschijnlijk doordat ze het elke dag tientallen keren moet doen, zo rap, dat ik er doorgaans geen woord van versta.

Dus ik vraag dan nog maar eens of ik echt spreek met bedrijf of instelling zo en zo.
‘Ja hoor!’, is dan doorgaans het geruststellende antwoord en in het gesprek dat daarop volgt is de dame doorgaans prima te volgen.
Hoe ze heet weet ik dan nog niet.

Maar ze kán het dus wel!

De oproep is dus aan alle telefonistes: probeert u er aub op te letten ook bij het opnemen van de telefoon duidelijk te articuleren als u meldt waarmee en met wie ik het genoegen heb.
Bij voorbaat mijn erkentelijkheid en bedankt voor het wachten (op de ontknoping van dit verhaal),

Willem Pauwelussen

Afbeeldingen van deze site

Geen opmerkingen:

Een reactie posten