Nee, de blogger hoefde vanmiddag in Winkelcentrum Beijum geen gratis editie van Dagblad van het Noorden mee, de krant plofte vanochtend vroeg immers op zijn deurmat. Altijd lekker, zo'n dikke noordelijke krant voor het hele weekend.
Wat maar niet kan wennen is dat het oeroude bolwerk Dagblad, voorheen Nieuwsblad van het Noorden, tegenwoordig een 'promotieteam' heeft. Goede wijn behoeft toch geen krans?
Het zal te maken hebben met het feit dat ondergetekende van klein kind af aan is opgegroeid met dé krant van het noorden. Het Nieuwsblad van het Noorden was vroeger een autoriteit op het gebied van nieuws, het was gezaghebbend. Die tijden zijn voorbij, de monopoliepositie van het Dagblad is en wordt zwaar ondermijnd door de opkomst van internet, OOG, Tv-Noord, de Groninger Internetcourant, Twitterberichten, Facebook, de concurrentie van andere nieuwsbrengers ligt overal op de loer.
De vriendelijke dame en heer van het promotieteam draaiden de blogger vanmiddag even de rug toe voor een foto. De crisis binnen de krantenwereld heeft ook zo z'n voordelen, het kan een mooi zaterdag-baantje opleveren, ga bij het promotieteam van Dagblad van het Noorden werken. Het moet allemaal wel weer betaald worden, dit terwijl de advertentiebedragen teruglopen door minder adverteerders en lezers hun abonnement opzeggen. Zal het Dagblad van het Noorden over tien jaar nog bestaan?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten