Reclamefolders
zijn fántastisch.
Ja,
echt hoor. Dinsdags komen er een paar van de opgeschoten jongeren de
reclamefolders in mijn brievenbus stoppen. Vaak zie ik ze al
aankomen, loop dan naar buiten en neem deze van ze aan. Scheelt hun
weer een handeling. Ik kan nou eenmaal niet wachten om deze grondig
door te spitten op de aanbiedingen van die week. Het plastic gaat er
rap af en dan leg ik de supermarktenfolders op een stapeltje. Pen en
papier in aanslag. Ik vind het een ware sport om van zo weinig
mogelijk geld, toch gezond en gevarieerd te eten.
Buiten
het eten om, gaan er hier ook aardig wat kratten bier doorheen en die
zijn in de aanbieding toch al gauw een paar euro goedkoper dan de
normale prijs. De wekelijkse bierjacht, zullen we maar zeggen. Het
liefst natuurlijk ook nog in een dichtstbijzijnde supermarkt, met het
oog op de benzinekosten.
Nou
vooruit bij de Plus was het Amstelbier in de aanbieding en volgens de
handige app; biernet.nl was dat ook de enige supermarkt die die week
bier in de aanbieding had. De Plus is niet helemaal in de buurt, maar
met 4 euro korting, tja, dan combineer je dat gelijk met wat andere
winkels die we hier ook niet hebben. Zo kan het dan best nog wel uit.
Met
goede moed vertrokken we naar de Plus en al wandelend door de winkel
zagen we nergens de Amstelkratten staan, ook niet in het schap zelf.
Die was leeg, gewoon écht leeg. Op zoek dus naar een personeelslid
die tegenwoordig minimaal een havo diploma moeten hebben, anders mag
je er niet werken, dat begrijpt elke weldenkende inwoner van ons
landje wel. Ik trok een lange slungelige jongen aan zijn jasje en
vroeg; ‘weet je misschien of er achter nog kratten Amstel staan? Je
weet wel die uit de aanbieding?’
Onzeker als de pest en hij
verschoot gelijk naar de kleur waar een tomaat jaloers op zou zijn.
‘Ik zal even kijken, mevrouw,’ zei hij. Het duurde niet lang voor
hij terug was en deze keer, dacht ik dat ik 112 moest bellen, zijn
kleur begon aardig op een aubergine te lijken. ‘Sorry, het is
uitverkocht,’ zei hij en durfde mij niet eens aan te kijken. ‘Nou
dat is dan weer een fraaie boel,’ zei ik, ‘want we zijn hier
juist speciaal voor die aanbieding naar toe gekomen.’ Een tegoed
bon, kon hij mij nog wel aanbieden. Die hoefde ik niet aangezien het
dan qua benzinekosten, toch echt niet meer uit zou kunnen. Met zwaar
de pest in rekende ik de andere boodschappen af en keerden we
huiswaarts.
Bij
ons eigen vertrouwde supermarkt alhier, werd mijn humeur er niet
beter op. Ik bedoel maar, wat heb je nou aan aanbiedingen als ze er
niet zijn. Lege schappen, heel normaal schijnbaar. Ik stond inmiddels
op staat van ontploffing, aangezien ik toch al een kort lontje had.
Daar was de whiskey in de aanbieding, één derde van de normale
prijs. Echt een top aanbieding. Helaas, schap leeg! Dat op de eerste
dag al. Ongelooflijk vind ik dat. Ook hier werd mij een tegoedbon
aangeboden, die ik wel aannam. Na een week was er nog steeds geen whiskey.
Het heeft in totaal wel vier week geduurd, voordat de
betreffende whiskey eindelijk weer in het schap stond. Je moest wel
even goed kijken, het waren er namelijk maar drie.
Schandalig
vind ik het, wanneer producten in de aanbieding zijn en zich niet in
de schappen bevinden. Waarom is het een aanbieding dan? Is het gewoon
een simpel lokkertje om je naar een bepaalde winkel te krijgen? Of is
het gewoon laksheid van de bedrijfsleider van betreffende winkels,
die domweg niet op de klanten hun behoeftes inspeelt. Hij weet toch
van te voren dat bepaalde aanbiedingen sneller verkocht worden dan de
andere?
Ik
noem dat logisch incalculeren. Dat hebben ze op de havo toch vast wel
geleerd, of hoeft een bedrijfsleider niet een hoog genoten opleiding
te hebben voor zijn functie?
2016©Vlindertje73
De folders zijn echt een uitkomst als hygiënisch "vloertje" in de kliko.
BeantwoordenVerwijderen