woensdag 21 augustus 2019

ZOMERBERICHT 20; HEROPENING AH BEIJUM


"Ik moet zelf ook even wennen, ik weet niet waar alles staat, het is totaal anders geworden."

Aldus een medewerker van de lokale AH tegen het middaguur.

Het is dat het buiten mooi zomerweer is want anders zou je in de nieuwe AH van Beijum bijna denken dat de kerstdagen voor de deur staan.

Wat een drukte!

Heel Beijum lijkt nieuwsgierig te zijn uitgelopen richting de gloednieuwe winkel.

Bij de ingang worden chocolaatjes uitgedeeld, aan de servicebalie staan frisse en opgewekte dames, er wordt gerelaxed in de nieuwe koffie hoek, de mensen vergapen zich aan de nieuwe stellingen en opzet van de winkel.

En natuurlijk worden de zelfstandige scan-kassa's uitgeprobeerd.

Vanaf 11 uur vanochtend is het zover, na twee weken Albertheijn-loos te zijn geweest kunnen Beijumers in eigen wijk naast de Duitse supers die er zijn ook weer bij hun Appie boodschappen doen.

Zie ook de berichtgeving van de afgelopen week.

Update 15.35 uur, onderstaande foto is door lezer Ricardo gemaakt. Het toont de drukte rond 11 uur vanochtend toen de nieuwe winkel los ging.

12 opmerkingen:

  1. Ik ben alleen geen fan van een zelf scan kassa. Want hoe meer zelfscan kassa's hoe minder personeel nodig is.
    Zij krijgen salaris voor hun werk achter de kassa en wat krijg ik niks geen geld of korting.
    Dus voor a.h is de winst hoger doordat ik zelf mijn boodschappen scan en help caissières in de w.w.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een stapje richting cashless.
    Betaal zoveel mogelijk alles contant en laat de zelfscans links liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf ook naar de normale kassa gaan vind ik fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zelfscan kassa is voor mij echt ideaal. Niet in de rij hoeven te staan totdat opa zijn spulletjes op de band heeft gelegd en dit weer heeft ingepakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie winkel geworden en betere overzicht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelfscankassa's is het enige wat nodig was want de rest van de verbouwing is volstrekt overbodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet onder de indruk. Vind de winkel zelfs kleiner lijken maar dat is hoe ik het zie. En ja hoor "meneer u kunt hier zelf scannen"nou dacht het niet omdat is jou werk daar word je voor betaald. Ik kijk hoe jij werkt en daar betaal ik voor ik betaal niet omdat jij dan kan kijken hoe ik jou werk doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind de ingang in het midden ook waardeloos. En de plek waar de karretjes staan ook idioot onhandig. Ben niet zo positief als ik gehoopt had te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beijum heeft nu ook een IKEA. Waar je verdwaalt en vergeet waar je nog maar voor kwam en de uitgang niet kunt vinden, en elkaar in de weg loopt in te krappe en onlogische gangpaden.

    Een plattegrond zou wel handig zijn. Om thuis te bestuderen.

    De Bonuskaartscanner is handig maar dat had ook wel voor de Spaarzegeltjes gemogen. Wilt U ook Spaarzegeltjes? Al 40 jaar lang NEEEEEEEEEEEE!

    De glazen deuren zijn net als bij LIDL een ramp. Daar wordt als gevolg van die vouwdeuren de afstand om bij de producten te kunnen vrijwel onmogelijk.

    En wat gebeurt er als ik eens per ongeluk met m,n scootmobiel een deur aan diggels rijdt?


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die zelfscankassas bij andere AHs zoals Rijksweg heel fijn, die dienen het gemak van de klant. Scanner mee op de kar en je wint een hoop tijd. De scanners bij vernieuwde AH Beijum dienen louter 't gemak van de wantrouwende ondernemer: minder caissières nodig, slechts een bewaker die met argusogen toekijkt of elk item wel gescand wordt. Dit soort scanners is heel klantvriendelijk voor de snelle boodschap in de AH to go's, maar bieden in een reguliere supermarkt geen voordeel voor de klant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht ook al ik mis iets die scanners die je mee neemt op je kar.
      Onze a.h ligt nu alweer achter dat is net zoals dat de nieuwste ah bevochtigers heeft op de groente en fruit, maar nee hoor Beijum niks van dat.

      Verwijderen
  11. Jammer dat men niet even de vernieuwde winkel een kans geeft. Je leert de indeling vanzelf kennen en wil je scannen dan scan je, wil je dat niet ga je naar de kassa. En een deur aan barrels rijden kan alleen als je er met een bloedgang doorheen rijdt.Problemen maken ipv de positieve kanten te zien. Een frisse winkel en een ondernemer die er wat van wil maken.man man man.

    BeantwoordenVerwijderen