zaterdag 28 mei 2011

JE MAG JE STEP EN FIETSJE STALLEN BIJ AH

Volle boodschappentassen kun je bij de counter van AH in bewaring geven. Niet zo handig om hier met een tas vol Lidl-produkten te gaan winkelen, je kunt zomaar de verdenking op je laden dat je wat gaat jatten. Maar er is meer wat je bij de counter in bewaring kunt geven. Op de foto ziet een kinderfietsje en een step geparkeerd. Ze staan veilig te wachten totdat de jeugdige eigenaars van het winkelen teruggekeerd zijn. Ze staan er veilig, omdat er steeds iemand achter de balie staat die ze in de gaten kunnen houden.  Ik weet niet of er toch wel eens iets mis gaat bij de counter, sinds een aantal weken krijg je een bonnetje met een nummer erop mee als je je tas er stalt. Tot nu toe is alles gratis, je hoeft ook geen stallingskosten betalen.

22 opmerkingen:

  1. De AH in Beijum is 1 van de meest onvriendelijke supermarkten in de stad. Bij binnenkomst wordt je al bij voorbaat voor crimineel uitgemaakt. Allerlei teksten waarvan zij DENKEN dat ze je burgerrechten mogen ontnemen. Ik zit serieus op een confrontatie te wachten. En ik haal zelf wel de politie erbij al is het maar om kostbare tijd te ontnemen die de medewerkers kwijt zullen zijn.

    Het is tot daar aan toe dat AH in het algemeen een beleid heeft om te vragen of je airmiles spaart/bonuskaart hebt/whatever. Maar dat je wel zelf om een tasje moet vragen ipv je er zelf 1 kunt pakken... het is ook de enige supermarkt in Groningen die dit beleid heeft...

    Brood dat op is om 18.00 uur, vakkenvullers die bezig moeten zijn op "spitstijden" qua bezoekers. Op zich niet zo erg, het moet natuurlijk bijgevuld worden, maar al die rommel staat altijd midden in de gangpaden.

    Het is alsof de AH in Beijum denkt dat het een eer mag zijn dat we daar als "klant" mogen komen en geld mogen uitgeven. Van mij mag ie weg, mag wel een Jumbo komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens! Veel cassieres zijn arrogant of te jofel.
    Ik vind het personeel er vaak erg onvriendelijk er zijn natuurlijk uitzonderingen, wil ook niet iedereen over 1 kam scheren maar ze kunnen er wel een cursus klant is koning gebruiken.

    Idd weg er mee en halloo Jumbo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou wel een beetje overdreven reactie vind ik..
    Ze vragen om in je tas te kijken, ja ik vind ook dat niet iedereen dat moet maar alleen verdachten maar face it er word ontzettend veel gestolen in supermarkten en zeker in de achterstandswijken..
    Vakkenvullers heb je overal in het spitsuur dus dat is ook onzin, hier is tenminste altijd personeel om je te helpen..
    En ja het enige nadeel is dat het brood altijd snel op is ( ik werk tot 8 uur en daarna haal ik brood, maar dan kan ik er wel naar fluiten tenzij ik brood wil kopen van 2euro pfff )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, als je bij de Jumbo winkelt en dat graag dicht bij huis wilt hebben, kan AH het nooit goed doen. Ik zou zeggen blijf daar dan lekker weg.

    AH en het personeel moet lekker blijven zoals het is,
    Behulpzaam en vriendelijk, en lekker menselijk.
    Zoals het in een dorp gewoonte is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het eens met de 2 bovenste reacties.

    Dit is de enige supermarkt mij ooit gevraagd heeft om in mijn rugtas te mogen kijken.

    Ik wist niet wat mij overkwam; ik dacht eerst dat de cassiere mij een tas aanbood...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb geen moeite met de Ah en de klantvriendelijkheid of onvriendelijkheid. Vind het prima winkelen daar. Natuurlijk heb ik voorkeur voor kassieres, maar ga ook gewoon bij anderen. Neem zelf een tas mee, scheelt ook weer 10 cent. Dat tassen controlleren zijn ze ook wel willekeurig mee hoor, mijn vriendin heeft lak aan die regel en neemt haar Lidl boodschappen gewoon mee, we komen daar vaak, en zijn nog nooit gecontrolleerd! (we hebben 1 keer een tas afgegeven bij de balie en ontdekten thuis dat die nog netjes bij de balie stond...kan je weer terug zucht).
    Nouja, dat bijvullen is inderdaad niet handig. Maar het pand is ook niet heel erg groot, dus wat extra ruimte in en rondom de paden ivm bijvullen kan gewoon niet.
    En, face it, het is wel de supermarkt dichtbij. Ben zelf nog nooit bij de Jumbo geweest omdat ik dat te ver weg vind. Wat vind je dan van moeten betalen voor parkeren bij de KorrewegJumbo en ook Jumbo Euroborg? Ook heel klantvriendelijk..
    Whatever, iedereen zijn smaak/winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een negatieve reacties over AH, ik kijk er van op.
    Ik vind het juist opvallend in deze AH dat het personeel zo vriendelijk is.
    Als je iets zoekt wordt er altijd serieuze moeite gedaan om je te helpen.
    En overdreven jofel valt ook wel mee, volgens mij ook alleen maar bij de bekende gezichten waarvan ze weten dat die het kunnen hebben.
    Wat mij betreft is het dus volkomen onverdiende kritiek.
    Ik wapper altijd vanzelf even met m'n tas, dat voelt al anders dan wanneer iemand je moet vragen, ook voor de cassiére's denk ik dan maar, want ook voor hen is het niet leuk dat een dergelijke maatregel nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf ben ik geen AH-ganger, ik ga net zo gemakkelijk naar de Lidl of de Wiershoeck. Maar als ik in de AH ben, heb ik zeker niet het idee dat je daar niet welkom bent als klant. Als ik wat na wil vragen, wordt dat snel en soepel beantwoordt of loopt men even met mij mee om het aan te wijzen. Geen enkel probleem voor ze. Misschien ligt het aan het manier van vragen?
    Wat betreft de Jumbo van de Euroborg, daar kun je 2 uur gratis parkeren als je minimaal een bepaald bedrag besteedt, van 25 euro of zo. Mijn vrouw gaat daar 1x in de maand heen voor de wat grotere boodschappen als wasmiddel etc. Dat vind ik een hele gezellige winkel, maar voor die zaken die de Lidl niet heeft, wijk ik net zo gemakkelijk uit naar de AH.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de AH Beijum één van de slechtste AH in de stad. Als je naar die in Lewenborg of Ulgersmaborg kent, dan is dit echt een vreselijke zaak. Kinderen die er werken weten de helft niet, kennen het product niet of weten niet waarom het er niet of wel ligt. Je kan nooit kaas of vlees proeven, er is inderdaad nooit brood rond 6 uur. Ook de oudere cassières zijn behoorlijke zuurpruimen, dus met het verhaal van 'oh de AH is zo vriendelijk' kom ik niet bij. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen hoor !!
    Maar goed, het is de dichtstbijzijnde AH in Beijum en daarom kom ik er en zal ik er toch blijven kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Regelmatig tssencontrole gehad uiters irritant en had idd ook al een eer het idee om het tot de politie te laten komen.
    Ik heb in mijn tas ook prive zaken die een andere niet aangaan.
    Mja die diefstal en aan het beleid te zien is die erg hoog daar wat dan?
    Jumbo vindt ik zelf een hele fijne winkel maar idd te ver ook de AH op de Rijksweg mag van mij een pluim maar deze in Beijum neeeeeee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een kinderachtige reacties zeg. Mijn tas wordt al jaren bij de Lidl gecontroleerd en ook bij deAldi. AH Beijum doet wat in veel suparmarkten al jaaren gebeurt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @anoniem 28 mei, 2011 19:43

    De AH aan de rijksweg in Lewenborg kom ik tegenwoordig wat vaker, het is een straatje om maar heeft niet al het negatieve wat ik @11.03 uur zei. En ze hebben er mooiere caissières ja die ook nog eens wat uit zichzelf zeggen behalve of ik een bonuskaart heb. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tassen van klanten mag je niet inkijken. Als een poortalarm afgaat en de klant weigert je inzage in de tas dan mag dat volgens de wet. In zo’n geval bel je de politie om assistentie. Je kunt wel in de tas van een klant kijken als bij de entree van de winkel een duidelijk bord ophangt waarop een aantal huisregels staan. Dergelijke huisregels gelden dan wettelijk als verkoopvoorwaarde, waardoor de klant bij binnentreden van de supermarkt de keus kan maken al dan niet naar binnen te gaan. Gaat de klant toch de supermarkt in, dan treedt vanaf dat moment deze verkoopvoorwaarde in werking. Juridisch gesproken gaat de klant dan stilzwijgend akkoord met de mogelijkheid inzage in de tas te geven. Uiteindelijk moet de klant zijn/haar tas openen als daar om gevraagd wordt, zo niet dan kan hem/haar de toegang geweigerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is onzin, huisregels gaat nooit boven de wet.

    Het enige wat winkelpersoneel en de meeste beveiligers (tenzij een BOA, dus in dienst voor de overheid, wat de meeste beveiligers niet zijn) (dus burgers) mogen doen is je aanhouden bij een heterdaad (dus niet staande houden) zonder geweld te gebruiken en de politie opbellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een gezeur over tassencontroles en het humeur van de gemiddelde kassiere...
    ga voor de aardigheid eens een half uurtje op afstand kijken wat er zo allemaal gebeurd in de rij voor de kassa's op de plek waar de mensen hun boodschappen inpakken en de mensen die allemaal langs de winkel lopen maar niks bij de AH halen...

    maar vooral kijk eens naar het humeur van de mensen in de rij, let eens op hoe schofterig die af en toe kassieres behandelen, dat er geen normaal asjeblieft en dank je wel vanaf kan "want daar worden ze toch voor betaald!" hoeveel mensen toch proberen om dingen mee te "smokkelen" onderin de kar of onder of in een tas... alles moeten ze in de gaten houden of het nou druk is of niet... gek he tassencontrole ?!

    het is hun werk dat weet ik maar ik heb nog vrijwel nooit meegemaakt dat als ik gewoon met normale fatsoensnormen aan de kassa kom dat ik op een onbehoorlijke manier behandeld word.
    je kan toch ook niet van ze verwachten dat je elke keer met een tandpasta smile verwelkomd word niet waar...

    dus als je zoveel klachten hebt over de manier waarop je behandeld word of denkt dat je behandeld gaat worden, misschien is het dan een idee om eens te kijken hoe de klant voor je zich gedraagd of misschien eens in de spiegel te kijken voordat je zelf aan de kassa komt.. en vind je dan nog dat het niet goed is? dan ga je toch lekker naar een andere winkel..

    hoef je niet over het gedrag van jezelf en anderen na te denken kan je gewoon lekker blijven wijzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal mee eens! ik zit er zelf achter de kassa en 9 van de 10 klanten zeggen niet eens wat tegen je, of zitten gewoon te bellen als je aan het helpen bent. denk dat de "meeste" klanten erger zijn dan het het humeur van de gemiddelde kassiere...


    en over de tassencontrole het is gewoon nodig. dagelijks wordt er nog genoeg meegenomen door klanten. zolang dat gebeurd is het blijkbaar nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kees Huizenga30 mei, 2011 20:04

    Ik heb er moeite mee dat personen op geheel anonieme wijze hun gal spuwen op Albert Heijn Meins. Dat vind ik niet geheel zuiver.

    Als je kritiek hebt, wees dan sportief en noem je naam!

    Afgelopen zaterdag tipte ik mevrouw Alice Meins over deze azijnzure reacties. Ik hoop dat ze op Beijumnieuws gaat reageren.

    Het controleren van de tassen is pure overmacht. Meestal bied ik zelf mijn tas aan. Om de kassiers (m/v) van AH Meins van dienst te zijn. Straal respect uit; dan krijg je respect terug!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Kees Huizenga: En wat denk jij er MEER mee te willen bereiken als iemand met naam en toenaam gaat reageren? (behalve dat jouw laten en doen nu erg gemakkelijk via Google te vinden is).

    Het is nu ook weer niet zo dat hier complete leugens worden verteld? Hoe ging dat spreekwoord ook al weer? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe raar een klant ook doet of hoe onbeschoft dit mag het humeur van die gene achter de kassa niet beïnvloeden.

    Een klant is nog altijd koning.

    Tenminste zo hoort het de zijn...

    En wat betreft Kees, er is een optie om dit anoniem te doen dus mag je er gebruik van maken toch? Ik kan ook mijn voornaam er bij zetten maar idd wat is de meerwaarde?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. klant is koning tot op zekere hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kees Huizenga01 juni, 2011 11:45

    @ Anoniemen: als jullie anoniem reageren, dan zit hier een grote mate van vrijblijvendheid in. Er is tevens sprake van oppervlakkigheid. Jullie kunnen alles opschrijven, maar worden er niet op aangesproken. Anoniem reageren kan - geheel voorspelbaar - leiden tot reaguren en digipesten. Heel gemakkelijk en gemakzuchtig achter jullie PC Albert Heijn Meins in een verdacht daglicht stellen. De schrijvers zijn immers niet te controleren?

    Zie verder de reacties op "Geen Stijl" en de zeer vervuilde website van het DvhN.
    Johan Fehrmann weet dat ik al tijden voorstander ben van geregistreerde reageerders.

    Als je met eigen naam (voor- en achternaam) reageert, maak je je kwetsbaar. Dat weet ik. Maar het komt de transparantie op het Internet ten goede.
    Onder eigen naam reageren heeft in mijn geval ook te maken met het feit dat ik mij niet schaam voor mijn persoonlijkheid. Ik hoef dus niet anoniem "onder te duiken". Ik speel open kaart. Fair Play.

    Ik wil jullie een eenvoudige vraag stellen: is anoniem reageren een uiting van bange mensen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. beijum ik heb er een tydje gewoond schietparteien onder mijn balkon en roofovervallen in het winkel centrum orde van de dag drugs overlast in de galereien en ga zo maar door wat is daar in vredesnaam mooi aan?????????

    BeantwoordenVerwijderen