Is beslist veiliger want op die oversteekplekken geen gejakker. Maar in een grote wijk als dat Beijum is kun je het nooit iedereen naar de zin maken.
Het zal ook niet, nu is er een petitie gestart om de snelheidsbeberkende drempels weer te verwijderen. Zie afbeelding.
Zie: https://petities.nl/petitions/verwijder-de-busdrempels-in-beijum-weer?locale=nl
Het probleem van de drempels is deze blogger niet helemaal duidelijk. Moeten we eraan wennen? Is het gegeven dat ze er liggen niet prettiger en veiliger voor overstekende kinderen en voor mensen die slecht ter been zijn?
Maar het klopt wat er in de petitie staat: tegenstanders van de drempels moeten ook gehoord worden. En ze mogen de 'gegronde redenen' daarvoor ook wereldkundig maken.
Video beneden, blogger met een busje over de drempel t.h.v. de Fossemaheerd? Komt er ook een petitie om de drempels te behouden?
Jalt de Haan, fractievoorzitter van het CDA in Stad en initiatiefnemer van het plaatsen van de drempels reageert:
21 opmerkingen:
Een bespottelijke actie. De drempels moeten blijven en er mogen meer bij. Wie start een pro drempels petitie?
De drempels liggen niet overal op de juiste plek. Vooral waar ze niet liggen word hard gereden bij school/gezondheidscentrum word nu flink het gaspedaal ingetrapt. Dus jah dit is niet de oplossing van het hard rijden probleem op de juiste plekken
Het gaat niet om "busdrempels", maar om verkeersdrempels voor particulier autoverkeer. De stadsbussen worden door hun breedte niet gehinderd door deze verkeersdrempels. Ook niet de brede brandweerauto's en grote vrachtauto's. Wel politieauto's en kleine ambulances. Grotere en hogere ambulances kunnen volgens mij hard doorrijden.
Deze verkeersdrempels maken bij het passeren een irritant plofgeluid. Komt dit door de witte omranding? Bovendien zorgen deze drempels voor trillingen of bevingen in de nabije woonhuizen, waardoor deze huizen zeer waarschijnlijk minder waard worden. De OZB-belasting van deze woningen kan omlaag vanwege een verminderde WOZ-waarde. Mits collectief wordt gehandeld.
Wat mij vooral stoort, is het feit dat deze verkeersdrempels zonder goed overleg met de buurten zijn aangebracht.
Kees Huizenga
Initiatiefnemer Denise. Dezelfde die voorstander is van vuurwerk. Weet u even wat voor vlees er in de kuip is.
Snap dat neergelegd is voor de schoolgaande kinderen maar waarom ligt er dan niks bij het gezondheidscentrum/ heerdstee? Deze kruising is er alleen maar onveiliger van geworden omdat ze hier juist door kunnen sjezen
Toetsenbordheld deze hoor. Overal anoniem op blijven reageren.😂
Stel je eens even voor joh.
Hahaha, wat een figuren weer. Die drempels zijn fantastisch. Mooi laten liggen.
Lekker laten liggen hoor. Ik zie het probleem niet. Went vanzelf en je moet er goed voor. afremmen.
Worden wat drogredenen aangehaald, maar waar het volgens mij vooral op neerkomt is dat een bepaald groepje hun racebaan weer terug wil hebben.
Drempels geen slecht idee maar leg er dan gewoon drempels heen waar je wel gewoon met 30/40 of net nog 50 overheen kan. Want mensen rijden nu 15 en sommigen staan zelfs eerst stil dat is langzamer dan 25 km onder de heerssnelheid van 50 en dat is gewoon gevaarlijk volgens de v85 regel.
Voordat dit weer verkeerd overkomt en alles. Ik bedoel het niet raar maar ik vraag mij oprecht af of de mensen die zo enthousiast zijn over deze zogenaamde drempels zelf autorijden en over deze drempels heenrijden met hun eigen auto's.
Stapvoets rijdende auto's bij zebrapaden is niet onveilig. Integendeel. Met 40 over een drempel willen kunnen racen is absurd.
Waarschijnlijk niet
Vanaf de wibenaheerd tot beijum zuid zijn 13 voetgangersoversteekplaatsen. Start jij de crowdfundingplatform voor de aanschaf alvast?
Nee ik denk het ook niet. Zouden ze eens moeten doen. Eventjes van 2 kanten bekijken.
Een herhaald voorstel van mij: verkeer dat van rechts komt voorrang geven langs de gehele wijkring. Zoals vroeger het geval was.
Dit voorstel leeft ook in gemeentekringen. Gehoord tijdens de laatste twee inloopbijeenkomsten (Beijum-Oost plus aanpak wijkring Amkemaheerd/Emingaheerd).
Kees Huizenga
Kees will graag nog meer ongelukken in Beijum.
Nee, waarde anoniem (lekker laf): Kees wil graag dat langs de hele wijkring (indien mogelijk) maximaal 30 km/uur wordt gereden. Handhaving door middel van mobiele flitspalen. Geheel gratis voor de gemeente, omdat het Openbaar Ministerie deze flitspalen betaalt en de opgelegde boetes int. De hulpdiensten mogen uiteraard veel harder rijden. Een pikante vraag: heeft de gemeente overleg gepleegd met de hulpdiensten over de aanleg van deze verkeersdrempels? Zo nee, waarom niet?
Ik ben een groot voorstander van een Klankbordgroep Verkeer en Veiligheid in Beijum. In deze groep zitten ambtenaren en betrokken wijkbewoners. Met kennis, kunde en bewonersparticipatie. Vergelijkbaar met de vroegere Klankbordgroep Groene Long.
Kees Huizenga
Zielige actie. Gelukkig maar iets meer dan 100 handtekeningen van dwarsliggers. Ze blijven mooi liggen, hiep hiep hoera.
Kees denkt dat alles vanzelf komt. De gemeente gaat niet over flitspalen. Die kan de gemeente hoogstens aanvragen en zo lang die er niet zijn zullen andere maatregelen gewenst zijn zoals deze drempels. Kees denkt ook dat als je de regels verandert; andere maximum snelheid, geen voorrang meer, etc. dat mensen zich daar aan gaan houden. De geschiedenis heeft uitgewezen dat dat niet zo is. Vandaar dat we mensen dus nu dwingen met fysieke obstakels. Ik denk dat Kees er eens goed aan zou doen om zijn ideeën te toetsen aan de realiteit.
Welke geschiedenis heeft dat precies uitgewezen. Want zulk soort veranderingen hebben nog niet plaats gevonden in de wijk namelijk.
Een reactie posten