maandag 8 juli 2019

COLUMN UIT LEWENBORG (150)



Waar ga jij heen?

De zomervakantie is bijna begonnen en zo zal de komende zes weken de social media wel weer vol te komen staan met allerlei vakantiekiekjes. Besef je wel dat iedereen die kan zien? En dat eventuele ongewenste gasten dan weten dat je niet thuis bent? 

Heb je buren die op je huis letten, tijdens je afwezigheid? Tegenwoordig zijn de ongewenste gasten heel slim, ze doen een afgebroken stukje van een tandenstoker in het sleutelgat wat vanaf afstand niet te zien is. Dus opletten geblazen!
Stel je gaat per vliegtuig op vakantie, je weet dat je moet inchecken en ruim van te voren aanwezig moet zijn. Weet je eigenlijk wel wat er met je bagage gebeurt, wanneer die door dat zwarte gat naar achteren glijdt op de lopende band? Op nu.nl zag ik er een interessant filmpje van.
Schiphol heeft een bagageband van wel 50 kilometer lang en jouw bagage kan zo maar twee kilometer afleggen op die band. Eerst worden de koffers gescand en gescreend of ze veilig zijn en daarna komen ze op de juiste band terecht om vervolgens door wagens met karren erachter naar het juiste vliegtuig te brengen. Een heel proces dus, wat ook weleens mis kan gaan. Dit gebeurt het meest bij een overstap op een ander vliegtuig. Je koffer komt dan later op bestemming dan jezelf. Heb jij dat weleens meegemaakt?

Het zal je maar gebeuren zeg! Je koffer met je zomerse kleren en alle andere hebben en houwen weg. Gelukkig zijn er overal winkels nietwaar… Meteen maar shoppen dus, in plaats van aan het strand liggen bakken.
Zelf ga ik niet weg op af en toe een dagje of weekendje uit. Ik heb het namelijk super druk met mijn boek “ontsnapt aan de dood” die nú al een derde druk gaat krijgen. Wil jij een spannende waargebeurde thriller mee op vakantie, dan kun je deze hier bestellen

Inmiddels ben ik een tweede boek aan het schrijven, gewoon lekker in huis en bij mooi weer in de tuin al genietend van de vele vogeltjes die hun liederen fluiten hoog in de bomen. Mijn vakantie zal anders verlopen dan anders, want ik heb ook nog vele signeersessies op het programma staan.
Nee, bij mij is het geen komkommertijd. In mijn geval moet je daar juist gebruik van maken op een slimme manier, want komkommertijd betekent dat er weinig nieuws is en juist dan is de media goed te bereiken. De media is immers altijd op jacht naar iets nieuws, goeds, leuks of hilarische momenten.

 Ik ga dan ook mijn stinkende best doen om één van deze weken te shinen ergens in de media met mijn boek, waar ik zoals jullie al wel weten een missie mee heb. Dus wie weet… Een groot artikel in de Mijn Geheim Special heb ik al bereikt en deze is nog te koop in de winkel tot 16 juli. Een interview op de radio was twee week geleden ook een feit en dat smaakt naar meer, ondanks de zenuwen die ik had.

Nou goed, ik wens iedereen een hele fijne zomervakantie toe. Mijn columnvakantie gaat nu ook in. Allemaal veel plezier met wat je gaat doen. Vergeet niet ervan te genieten, voor je het weet begint de dagelijkse sleur weer opnieuw…

2019©Vlindertje73

Geen opmerkingen: