dinsdag 27 augustus 2024

UIT DE OUDE DOOS (507)

                                                                                         

De afgelopen weken stonden op dit tijdschrift verschillende filmpjes van Hilda Hofstra in De Oude Doos. Mooie pareltjes uit nog een recente geschiedenis van Beijum. Ca15 jaar oud allemaal.

Deze destijds nog prille blogger was ook eens onderwerp van de toen intensief filmende Hilda.

Zie de video. Deze blogger schreef erbij(2008):

Een jaar of vijf werkten we samen bij de wijkkrant in Beijum. Het was een gouden tijd, samen met andere redacteuren maakten we elke maand weer een krant van formaat, een wijkkrant die als 3e eindigde in een wijkkrantenscan van het Dagblad van het Noorden. Prima samenwerking met Stichting Stiel, de Vensterwijk Beijum en andere partners in de wijk, geen vuiltje aan de lucht destijds. Hilda Hofstra (58) en deze blogger gingen om uiteenlopende redenen hun eigen gang. Maar gisteren kwamen we elkaar "beroepshalve" weer tegen. Hilda volgt een cursus bij OOG-TV en ze wilde graag iemand filmen met "een bijzondere passie."

Ik weet niet of mijn passie bijzonder is, er zijn meer bloggers, maar ik verleende graag mijn medewerking. Ik heb even getwijfeld of ik een film over mezelf en mijn drijfveren wel op Beijumnieuws wilde. Maar ik moest niet zeuren, aldus Hilda: "Kom op, niet zo bescheiden." Zij maakte een film en ik de foto. Kijkt u naar een echte professioneel gemaakte -persoonlijke mening - film van een OOG-cursiste. Lezers die af en toe denken wat mij bezield om Beijumnieuws te maken krijgen bij deze een kijkje in de keuken.

Video is groter te klikken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo leuk om dit weer eens te zien. Als ik terugkijk denk ik pff heb ik dat allemaal gedaan in mijn vrije tijd? En toch ging het moeiteloos. Ook een soort drive. En kijk eens hoe volwassen beijumnieuws geworden is.