maandag 22 juli 2024

BEIJUM IS EEN NATUURWIJK


 
Beijum is een natuurwijk. Is vaker gesteld, maar soms komt deze Beijumwatcher dingen tegen die dat weer onderstreept.

De planten, bloemen en wat onkruid wordt genoemd groeien in het voorjaar en in de zomer vaak door de straatstenen heen.

Zie nog eens het bericht met video uit 2017

Bovenste foto, een stokroos dreigde het loodje te leggen nabij een parkeerplaats in de Froukemaheerd en lag bijna plat op de grond. Een natuurwijk-bewoner kon dat schijnbaar niet aanzien en gaf de gevallen bloem een ondersteunende spalk. 
Als dat geen liefde voor de natuur is...

Andere foto, de gratis en door de straatstenen gegroeide stokrozen in de Wibenaheerd zien er in wezen mooier uit in vergelijking met het plantje gedoe dat in het vierkantje ernaast is gekocht en gepoot. 

De natuur schenkt Beijum veel mooie cadeaus.

1 opmerking:

Anoniem zei

Totaal niet waar. Als mijn voortuin er "slordig" bij ligt, omdat ik de natuur de natuur laat, staat binnen de kortste keren iemand van de woningbouwvereniging voor mijn deur of krijg ik een brief. Of ik mijn voor tuin weer "mooi en netjes" wil maken. Ik vind wild mooi. Mijn buren om me heen met al hun tegeltuinen denken daar heel anders over en gaan klagen.