maandag 26 augustus 2019

COLUMN UIT LEWENBORG (151)



Nieuw begin!

Mijn laptop was in ruststand sinds week achtentwintig, de week voor de vakantieperiode begon. Nu week vijfendertig is het hoog tijd om het normale leven weer op te pakken. Deze column is de eerste van een nieuw seizoen en bedoeld om mezelf een flinke schop onder mijn reet te geven.

Ik moet mezelf nog resetten, want ook ik heb van de vakantie genoten. En hoe! Een festivalletje hier en daar, weekendje weg naar vrienden en/of familie doet een mens goed. Terrasje hier en daar. Gezelligheid om me heen. Mijn overspannen hoofd leeg maken. Lekker toeren op de scooter. Relaxen in de tuin met mijn dieren en dierbaren onder het genot van een hapje en een drankje. Serieuze gesprekken gevoerd, gehuild, gelachen en lol gemaakt. Lekker slap ouwehoeren, tot je je buikspieren voelt door het vele lachen. 

Man, wat heb ik genoten.

Zelfs omtrent mijn boek ben ik stil gebleven, ook was ik niet vaak op social media te vinden. Mocht ik dus iemand hebben vergeten om te feliciteren of sterkte te wensen dan vraag ik bij deze om excuus.
Gewoon even een paar week helemaal niets moeten doen, regelen en of zorgen maken om anderen, zal ik toch weer aan de bak moeten. Mijn boek heeft inmiddels een derde druk en komende week zal ik gebruiken om nieuwe plannen te gaan maken en oude afspraken weer op te pakken. Mijn website ligt ook op z’n gat, dringend toe aan een update.

Heel mijn lichamelijk systeem haperde namelijk, wat natuurlijk niet zo gek is als je bedenkt dat ik meer dan twee jaar elke dag druk was. Vorig jaar zomer zat ik nog midden in de D’s en T’s en was mijn band met de redacteur zeer hecht qua redigeren. Erna volgde een zeer drukke periode, tot aan het moment dat mijn lichaam net voor de vakantie zei dat het wel even goed was. Gelukkig heb ik daarnaar geluisterd. Luisteren is soms niet mijn sterkste kant, alleen mijn lichaam is toch écht de baas. Dus mijn trouwe laptop ging uit en bewust heb ik ‘m uit het zicht gezet, ook hij was aan rust toe. Zelfs mijn telefoon heb ik weinig gebruikt. Ik heb ervan geleerd dat ik mijn tijd nu anders zal moeten plannen en dat het leven buiten social media te tof is om daar niet ook van te genieten. Je leeft immers maar één keer.

Over op de orde van de dag. 

Hoe was jullie vakantie eigenlijk? Hebben jullie lezers er al zin in om weer de dagelijkse sleur te omarmen? Zeker nu er weer een hittegolf heerst lijkt me dat nog niet meevallen.
De kinderen weer naar school, de meeste mensen weer aan ‘t werk. Ach, wie weet geldt komende week het nationale hitteplan nog wel en kunnen de kids in de middag nog lekker zwemmen en ravotten, in plaats van boven de boeken te hangen. You never know! 


Het weer doet toch wat ie wil. Mij hoor je in ieder geval niet klagen. 


I’m back.

2019©Vlindertje73

Geen opmerkingen: