woensdag 29 december 2021

COLUMN UIT LEWENBORG (230)

 Dag oudjaar

Hebben jullie leuke, gezellige en lekkere kerstdagen gehad? Zoals elk jaar is er natuurlijk weer een hoop stress bij komen kijken. Wat moet je eten? Wie komen er allemaal? Wat moet je aan, de winkels weer dicht, de pakketbezorgers er half overspannen bij door de grote drukte. In de supermarkten leek het wel oorlog, zo druk dat het was. Duwen en trekken om de ingrediënten bij elkaar te sprokkelen voor je kerstdiner. Man, wat was het weer een ellende. 

Gelukkig viel het dit jaar voor mezelf wel mee, de eerste kerstdag naar mijn mams met een vriendin en de tweede dag naar een vriendin. Voor mij dit jaar geen hoogstandjes uit eigen keuken. Nee, aanschuiven en klaar. Heerlijke rust gaf dat. Behalve dan de winkels, wat een hel. 

Nu op naar het oud en nieuw en als traditie oliebollen en appelflappen bakken, onder het genot van een eigen gebrouwen sleedoornwodka. Dat moet vast wel goed komen, hik.

Oudejaarsdag vind ik altijd een dag om alles eens te overdenken en soms kan ik dan wel wat emotioneel worden. Denk dat meer mensen hier wel last van hebben. Gelukkig kan ik dat delen met mijn naaste vrienden. Praten met elkaar is altijd fijn en belangrijk, zoals ook samen een vooruitblik werpen naar wat je in het nieuwe jaar zou willen bereiken, doelen stellen. 

Overigens vind ik het geknal dit jaar tot nu toe ook erg meevallen, komt vast door het vuurwerkverbod. Toch denk ik niet dat het tijdens de jaarwisseling rustig zal blijven en zorg dan ook dat al mijn hapjes klaar staan. Dit omdat ik mijn Snoopy weer tegen mij heb aangeplakt, als een hoopje ellende. Ze schrikt zich al een ongeluk van de kurk die van de champagnefles afschiet, met een knal. Alle knallen buiten doorstaat ze met doodsangst. Met haar zullen er vele andere honden doodsbang zijn met oud en nieuw. Daarom weer mijn oproep: 

PLASPAUZE VOOR DE DIEREN TUSSEN 22.00 uur en 23.00 uur.

Alsjeblieft mensen houd een beetje rekening met onze angst! Vergeet ook niet je kat binnen te houden.

Laten we ook zorgen dat iedereen heel blijft, alle vingers aan je hand laten zitten bijvoorbeeld. Verniel eens een keer niets, gewoon hélemaal niets. Geen rellen of relletjes. Laat de handhaving en hulpverleners een rustig oudjaar meemaken. 

Geniet eens van elkaar op een mooie en liefdevolle manier. Dat kan gewoon, ook in deze moeilijke en lastige tijd.

Volgens mij heeft ieder mens, jong of oud toch ergens nog wel een beetje gevoel. Zoek dat gevoel de komende dagen in jezelf en doe er je voordeel mee.

Laten we dan ook hopen op een beter 2022, waarin alle regels die we opgelegd krijgen verleden tijd zal worden. Het virus onder controle is, er geen nieuwe variant abracadabra bij komt. We weer gewoon normaal een feestje kunnen bouwen, uit eten, naar het café, elkaar knuffelen zonder spastisch gedoe en het ziekenhuispersoneel het wat rustiger krijgt. 

Houd allemaal moed, ooit komt het goed! Stay save 

Alvast een hele fijne jaarwisseling en ik wens jullie al het goede en vooral gezondheid toe in 2022.

2021©Vlindertje73

Geen opmerkingen: