zondag 19 september 2021

KAN EEN 'CORONAPAS' AUB GERELATIVEERD WORDEN?

 Het is toch hét onderwerp van deze dagen, weken, snij je het aan, dan gaat de beer los, op o.a. Twitter en Facebook. Beschuldigingen over en weer, van landverraders tot jij discrimineert mij, en van jij houdt je met je gelijkgestemden en met je anti-opstelling de ziekenhuizen vol en zorgt ervoor dat de maatschappij langer op slot blijft of weer gaat.

In de jaren zeventig was er een taboe op het uitspreken van het woord kanker, het werd K genoemd. Deze blogger durft a.h.w. het woord coronapas amper neer te schrijven, beter om er CP van te maken.

Een verhit onderwerp, Jodensterren tijdens demonstraties.....ondergetekende schrijft ook wel eens over corona, en hij krijgt dan van sommige heethoofden het verwijt dat hij de tweespalt daarmee aanwakkert. Prima om de boodschapper de schuld te geven, de agressie (angst) moet toch ergens heen. Beter is om echt zelfonderzoek te doen, niet via internet, maar door even naar binnen te kijken.

Ter relativering:

Een chrèche mag ongevaccineerd kinderen weigeren.

Aldus een bericht afgelopen april In Trouw

Geen ophef, geen gejammer. Alsof ieder weldenkend mens aanvoelt dat je kinderen moet beschermen tegen onheil.

Totaal geen gezeur over 'medische apartheid.' Of over discriminatie.

Homoseksuelen mogen al jaren lang geen bloed doneren. Terzijde, daar schijnt verandering in te komen.

Maar alweer, totaal geen gezeur over 'medische apartheid.' Of over discriminatie. In het algemeen maatschappelijk gezien.

Een bril dragen in de auto is in sommige gevallen wettelijk verplicht. Sterker, geen reservebrilbij je hebben kan leiden tot een boete

Het moet toch niet gekker worden in Nederland. Hoezo leerplicht? Hoezo een gordel om moeten in de auto? Mag ik even zelf weten of ik een helm op wil op de motor? Hoezo verplicht een WA...wettelijke aansprakelijkheid- verzekering moeten hebben?

En godverdegodver...ik word hels...waarom is er een probleem als je hoogbejaard achter het stuur wil kruipen?

Als ik dood ga wil ik dat mijn geliefden me achter in de tuin kunnen begraven. Het is toch míjn lichaam! Mag ik daar met mijn geliefden dan zelf over beschikken?

Hoezo mag dat niet. Leven we hier in een dictatuur ofzo?

En nu ook nog een QR code of negatieve test moeten laten zien als ik naar de bios of restaurant wil? Waar is mijn vrijheid gebleven?

Deze blogger overweegt zich aan te sluiten bij de FVV of FVD. Ok, die partijen nemen het niet zo nauw met de grondwet. Maar wat zou dat?

Want ik weiger mee te doen aan medische apartheid, want dat is discriminatie.

Maar...., de grondwet kun je wel weer mooi inzetten om je Eigen Gelijk te halen...

Artikel 1 van de grondwet: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht OF OP WELKE GROND DAN OOK, IS NIET TOEGESTAAN." 

Het moet toch niet gekker worden in dit land. Mag een 90 jarige even zelf weten of hij auto wil gaan rijden? En, kinderdagverblijf, ik meld mijn niet ingeënte kind gewoon bij jullie aan, weg met die medische apartheid bij jullie.

Trouwens, met drie glazen bier op kan ik nog prima autorijden, dat bepáál ik zelf wel even ja?

Echt mensen, we glijden af naar een dictatuur. Pak je vrijheid terug. Doe helemaal totaal waar je zelf zin in hebt.

 Als ikke een openbare gelegenheid in wil zonder test of QR...dan doet ikke dat gewoon. Dat gaat de overheid niks aan....

Bekijk het een beetje luchtig. Juridisch gezien schijnt een CP te mogen ingevoerd...

Geen opmerkingen: