donderdag 23 augustus 2012

AH-MEINS BESTAAT DERTIG JAAR

Ik weet niet hoe het de lezer vergaat, maar ik vind het een gemak om 's avonds om half tien, kwart voor tien nog even naar de lokale Appie te kunnen voor een handig boodschapje. Nog even een flesje wijn? Een broodje of beleg voor de volgende ochtend?
Bovenstaande foto is gemaakt op de dag dat ondergetekende van vakantie terug kwam. Nog even om half tien boodschappen doen. En een foto maken.
Twee dagen later begreep ik van de bedrijfsleiding van Meins dat er binnenkort iets te vieren valt: "Albert Heijn Meins bestaat binnenkort 30 jaar, en dat gaan we vieren. In week 41 wordt op maandagochtend (moet 8 oktober zijn, JF) een groot ontbijt georganiseerd voor Beijumers. De parkeerplaats voor het winkelcentrum zal vol komen te staan met stoelen en tafels, bij slecht weer gaan we de hele winkelpromenade volzetten en mensen tracteren op een ontbijt."

Het is nog steeds zomer. Maar ergens in het begin van de komende herfst gaan we het grootste ontbijt ooit in Beijum beleven.
Op de zwart wit foto kunt u nog even zien hoe het allemaal begon. Een noodwinkel in 1982. Locatie Sibrandaheerd. Ik ben even kwijt van wie de foto is, mocht degene z'n of haar naam er bij willen hebben, mail dan even naar Beijumnieuws@online.nl. Eventuele herinneringen of andere foto's kunt u ook mailen.
Nadere informatie volgt.
(Per ongeluk gaf ik in eerste instantie aan dat de winkel 35 jaar bestaat, moet natuurlijk 30 zijn)

1 opmerking:

Corrine zei

Leuk! Graag een gekookt eitje en warme stokbrood!