zondag 29 augustus 2021

BRAM DOUWES: "KRITIEK RAAKT ME NIET MEER"


"De kritiek raakt me niet meer, dat was in 2013 wel anders toen ik met tv-werk begon."

(Bovenstaande foto is onlangs door een Fotograaf uit Beijum gemaakt, hij stuurde de foto; Bram in het wit)

We kennen elkaar via Stand van Stad. De Groningse talkshow die rond Kerst 2017 stopte.

Deze blogger zat een paar afleveringen in het panel

Zie foto links. 

OpduikTv bezocht Beijumnieuws in het kader van Stand van Stad.

Ondergetekende moest in het begin even wennen aan de drukke en welbespraakte presentator, Bram Douwes genaamd.

Zal dat de gemakkelijk afkrakende commentaren op de socials verklaren? Misschien moeten tv-kijkers ook even wennen aan Bram. Maar na een etentje in Stad met hem en een fan (van SvS) met lichamelijke en geestelijke beperkingen, en hoe hij (Bram) daarmee omging, maakte dat de blogger hem dik ging waarderen.

Bram Douwes werd afgelopen tweede in de Slimste Mens.

 Over de 'bakken stront' die hij over zich heen kreeg, zijn deelname überhaupt aan het programma, kent hij Beijum.... Even een Vraag en Antwoord-gesprek....en de inmiddels Bekende Nederlander vergeet zijn eenvoudige roots niet...

Vraag van een Bekende Beijumer aan een inmiddels Bekende Nederlander; Bram, hoe was het om mee te doen met de Slimste Mens?

Dat was een fantastische ervaring. Heel erg bijzonder. Het tofste ding dat ik ooit voor TV heb gedaan.

Raakt de afkrakende en vaak meedogenloze kritiek op de 'socials' op je optreden bij de Slimste Mens je?

Niet meer. Inmiddels weet ik dat er doorgaans zo ‘heftig’ op mij wordt gereageerd, maar toen ik in 2013 bij RTV Noord begon, vond ik het eerst wel moeilijk.

Hoe is het voor je om voor Pown verslaggever te zijn?

Die rol past me als een jas. Ik krijg enorm de vrijheid om te maken wat ik wil maken.

Wat doe je het liefst, met je hoofd in de wolken lopen, of meer in je geliefde Stad en/of Beijum?

In de auto zitten van Medialand naar Groningen terug te rijden, maar daarnaast: wat is het fijn om door ‘t Oosterpark te wandelen.

Ben je wel eens in Beijum geweest? En zo ja, vertel...

Zeker! Vroeger woonde daar een meisje waar ik verliefd op was en die bracht ik weleens thuis. Het is uiteindelijk niks geworden.

Nog een Stand van Stad- wervelende foto.

Twitterbericht:



Geen opmerkingen: