Het gaat bijna dagelijks op en neer. Beneden de 50 is het nog niet geweest. Boven de 80 bij mijn weten ook niet.
Het heeft niks met koorts te maken, hooguit wel iets met het steken van een thermometer in de bips van Beijum....wat is de temperatuur van de wijk qua eigenaardigheden?
Misschien kunnen we dat een beetje aflezen aan de staat van de winkelwagens in de wijk. Hoe gaan we daarmee om?
Half oktober begon AH/Beijum met het noteren van het aantal winkelwagens die 's avonds nog aanwezig waren.
Zie nog eens dit bericht
Hmmm, bericht, nog maar 58 van de in totaal 200 wagens aanwezig?
Schuurtjes, portieken, achtertuinen, op straat....
Het schijnt op en neer te gaan hoeveel er nog zijn.
De onderste foto maakte deze blogger afgelopen weekend vanuit zijn rolstoel. Zo, nog 54!!
Leuk dat het management van de AH dit dagelijks bijhoudt.
Al kwam er wel een keer een snibbige opmerking vanachter de servicebalie vandaan, geuit door een familielid van de eigenaresse: "Het is verboden om hier foto's te maken." De persoon zag het duidelijk niet zitten dat de score gefotografeerd werd.
Doe toch niet zo raar, Beijumnieuws hangt vol met foto's en berichten uit de Appie. Vaak werd de blogger daarvoor zelfs uitgenodigd. Maken deze foto's en dit bericht negatieve reclame? Onzin, je hangt zelf de score en public op. En foto's kun je gewoon maken in het winkelcentrum.
De niet zo florissante naam van de AH in de wijk is volledig de verantwoording van het management van de winkel.
5 opmerkingen:
Op welke feiten en omstandigheden is deze zin gebaseerd:
"De niet zo florissante naam van de AH in de wijk is volledig de verantwoording van het management van de winkel."
Bedenk hierbij dat AH Meins de grootste supermarkt van Beijum is. Bovendien is het Winkelcentrum Beijum bovenwijks van karakter. Ook voor forenzen uit Zuidwolde en Bedum.
Een tip: de wijk Beijum heeft padvinders. De scoutinggroep De Voerman, gevestigd in Het Trefpunt aan de Beijumerweg. Kunnen deze padvinders niet een terugvindactie organiseren om die winkelkarretjes van AH Meins en van Lidl op te sporen? Mogelijk in goede samenwerking met Wij Beijum, Stadsbeheer Oost/Stadsdeel Oost, Natuurmonumenten, heerdcomités, de Milieudienst, de grote woningbouwcorporaties, de buurtconciërges, de BOA's, de wijkagenten, Verenigingen Eigen Huis (VEH), Duurzaam Groningen, de Kringloopwinkel aan de Claremaheerd en de ondernemersvereniging van het Winkelcentrum Beijum. Ligt hier mede een taak voor de Bewonersorganisatie Beijum? Of voor de vroegere leden van de Sociale Long van Beijum? Het gaat om sociale activering en het bevorderen van de duurzaamheid. Om onze wijk Schoon, Heel en Veilig (SHV) te houden.
Kan hierover in een buurthuis gebrainstormd worden?
Binnengebrachte winkelwagens kunnen geld opleveren voor sociale doelen, zoals de Voedselbank Groningen en de padvinders van De Voerman. Of muurbeschilderingen. Werken met een bonus of premie. Ik denk aan € 25 per ingebrachte winkelwagen.
De niet al te florissante naam van de Albert Heijn, wordt met name gevoed door dit soort uitspraken
Er wordt met regelmaat een voorzetje gegeven en ja hoor ....dan gaan we met zijn allen even weer lekker los op de Appie.
Als iedereen eens wat liever voor elkaar zou zijn zou het leven een stuk mooier zijn , toch?
Ik deel de mening van Miranda. Mijn dank hiervoor.
Nog een aanvulling, wat betreft het opsporen van winkelwagens van AH Meins en van Lidl:
kunnen basisschoolleerlingen deze winkelwagens mede opsporen?
In goede samenwerking met de kinderen, die actief zijn binnen de schooltuinen van de Groene Long van Beijum.
In het verleden pleitte ik voor winkelcentrumwachters. Tijdens een pitch voor de lieve lieden van de Sociale Long van Beijum. Van 25 november 2015. Dan wordt de bron aangepakt. Nog steeds kan dit voorstel worden uitgevoerd.
Zie: https://beijumnieuws.blogspot.com/2015/12/de-pitch-van-kees-huizenga-tijdens-de.html
Ik doel op voorstel C bij mijn reacties van 2 december 2015.
AH Meins is hier niet afwijzend over, maar heeft nu andere prioriteiten. Daar heb ik respect voor. Plus geduld. Daarom mijn voorstel van gisteravond. Er is een relatie met Particulier Initiatief en Publiek Private Samenwerking (PPS). Bij beide voorstellen.
Het dragend en wervend motto kan zijn:
"Winkelkarren ophalen voor een sociaal doel"
Ik vind ook wel dat jouw publicaties uitlokken tot negatieve reacties , het voegt niks toe in ieder geval!
De blauwe blauwe boodschappentrolley is ideaal als wasmand. De metalen wagentjes op hun kop op het gazon leveren een schitterend verplaatsbaar konijnenhok op. Je kunt ook onder een omgekeerd metalen wagentje gaan zitten bellen; je bevindt je dan in een soort Faraday-kooi zodat je niet door politie of je provider kunt worden gelokaliseerd om afgeluisterd te worden. De metalen wagentjes zijn bovendien erg geschikt om opa of oma in te vervoeren wanneer ze zich geen rollator kunnen permitteren.
Een reactie posten