zaterdag 11 oktober 2008

BEIJUMNIEUWS BESTAAT 1 JAAR

Dit weekend is het precies een jaar geleden dat Beijumnieuws de lucht in ging. Na een aarzelende start kwam er vooral vanaf het voorjaar swung in het geheel. Afgezien van de vakantieperiode werden en worden hier elke dag verse nieuwtjes, wetenswaardigheden, foto's en filmpjes geplaatst. De kijkcijfers liepen en lopen nog steeds op, er is veel mond op mondreclame in de wijk en de link wordt door veel mensen doorgestuurd naar anderen.

De meningen over de filmpjes zijn verdeeld. Er zijn mensen die vinden dat het Beijumnieuws verlevendigd, anderen vinden het niet zo prettig. "Bij een foto kan ik meer mijn eigen fantasie laten werken, bij een film is daar geen ruimte voor," aldus een lezeres.
Ik kreeg complimenten van lezers die het goed vonden dat hier een podium wordt geboden om de bewonersclub te bekritiseren:" Die zetten alleen maar eigen propaganda in hun clubblad, ze spelen mooi weer terwijl het een marginale club zonder draagkracht en aanhang in Beijum is. Het is wel goed dat jij je afzijdig houdt en afstand bewaard."

Een andere lezer mailde:"Bij toeval op de blog terecht gekomen, maar kom nu elke dag wel even kijken wat er in Beijum is gebeurd of speelt.Wonen nu zelf bijna 5 jaar in Beijum en dat bevalt meer dan uitstekend terwijl we 20 jaar geleden nog zeiden dat we er NOOIT zouden gaan wonen.Ga zo door zou ik zeggen ik lees het met plezier en ik attendeer ook andere bewoners in Beijum op deze Blog."
En nog een:
"Op deze manier wil ik je even een compliment geven voor de manier waarop je Beijumnieuws brengt, ik kijk iedere dag en ben iedere keer weer verbaasd dat je steeds zo actueel mogelijk bent, de filmpjes zijn leuk, meestal goed te verstaan, behalve als er veel omgevingsgeluid is, maar dat is logisch. Kortom ik geniet ervan en als ik zie hoe het gisteren in de Sporthal ging dan heb ik spijt dat ik toch niet even door de regen ben gegaan".

Ik krijg trouwens af en toe signalen dat enthousiaste Beijumers andere media benaderen met als doel om eens aandacht aan Beijumnieuws te besteden. Ze vinden dat deze wijkblog bekender moet worden en door nog meer wijkgenoten gelezen moet kunnen worden. Het zal ongetwijfeld allemaal goed bedoeld zijn, maar ik heb gemengde gevoelens over deze ongevraagde lobby's. Het is natuurlijk een blijk van waardering maar ik ben van mening dat ontwikkelingen toch gaan zoals ze gaan. Ik geloof niet in "duwen en drukken", alles heeft zo zijn tijd. Lekker in de luwte bezig zijn met wijkbloggen vind ik ook helemaal niet verkeerd! Mochten er ontwikkelingen gaan plaatsvinden die met samenwerken, eventueel fuseren met een andere site, of met het vormen van een mogelijke internetredactie te maken hebben dan zal ik dat de lezer z.s.m. vertellen.

De journalistieke opleiding start ik in november. Het is natuurlijk geen garantie voor direct beter of foutloos schrijfwerk maar ik vind het prettig en boeiend om me journalistiek te gaan ontwikkelen.

Bedankt voor de E-cards, stimulerende en waarderende mails en opmerkingen en opbouwende kritieken. Veel plezier met Beijumnieuws. Voor een snelle, interactieve en actuele nieuwsvoorziening. Beijumers kunnen foto's, nieuwtjes en opvallende gebeurtenissen mailen naar j_fehrmann@orange.nl




1 opmerking:

Chris zei

Gefeliciteerd Johan! Ga vooral zo door ;)