Meestal zie je ze hier voor het Winkelcentrum Beijum, zoals je ze in de stad in de Herestraat bezig ziet. Mensen die proberen abonnees te werven voor een krant, tijdschrift of televisiemagazin. Het is me ook wel eens overkomen dat ik telefonisch benaderd werd met de vraag of ik abonnee wilde worden. Gisteren kwam ik 2 jongemannen in de wijk tegen die de Telegraaf wilden... Aansmeren klinkt direct zo negatief, het waren vriendelijke kerels en ze waren bezig abonnees te werven.
Ik hou er niet zo van. Net als in een winkel, direct op je af komen met de vraag waarmee kan ik u van dienst kan zijn? Enfin, Beijumers mogen een half jaar "gratis" de Telegraaf lezen. Niet helemaal gratis natuurlijk, ze moeten alleen de bezorgkosten betalen. Deze markettingtruc is slim opgezet. Als mensen een half jaar de krant hebben gelezen zijn ze er aan gewend en willen dan door blijven lezen. Abonnees binnenhalen is niet zo'n punt, maar hoe hou je ze vast? De oplagecijfers van de meeste kranten dalen. En dan moet je wat.
zaterdag 25 oktober 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten