woensdag 19 april 2023

KONING WILLEM ALEXANDER SPREEKT VERWARD TOT U...




 ik wilde ze eigenlijk opsparen voor de serie 'Stickers in en rond Beijum' maar het lijkt wel alsof ze vlot in aantal toenemen.

En daarom nu maar alvast. Want als de Koning het volk van Beijum toe aan het spreken is, dan is dat toch hot news.

Zie foto's boven en links. 
Boven op de brievenbus die voor Winkelcentrum Beijum staat, links, zomaar....en hoe toepasselijk...op een regenpijp ergens in de wijk.

Bestudeer de teksten eens. deze blogger concludeert dat ze vanuit een ik, de Koning, geschreven zijn.

Want: hallo, ik ben de koning (moet hoofdletter zijn!) en jij bent onderdaan en ik heb geld als water en jij bent dan weer de kraan.
En jij hebt grote zorgen en ik weer een miljoen en ik ga jou vertellen dat wij het samen doen.

Geachte Koning, u hebt wel eens toespraken gehouden waarin het leek alsof u dronken was, want wat een gehaspel met woorden. Maar dit, teksten, het slaat toch nergens op? Geen komma's, geen hoofdletters. En dan de hamvraag: wat-doen-wij-sa-men?
En waarom ben ik als lezer in vredesnaam de kraan?

En hebt u een miljoen? Wat, zaadcellen? Aandelen? Euro's?  Een miljoen liter water? Mag dat even wat duidelijker?

Geachte Koning, Willem Alexander, u mag het wijkpodium Beijumnieuws gebruiken om een verbeterde versie van uw tekst op te sturen. Zodat de inhoud ervan ook door het eenvoudige volk van Beijum begrepen kan worden.

Hoogachtend, Beijumblogger.

Precies tien jaar geleden werd er door omhooggevallen zangers een totaal belachelijk Koningslied gelanceerd over u.

Geen opmerkingen: