dinsdag 11 april 2023

RIKA AAN DE SCOOTMOBIEL-WANDEL MET HAAR HUISDIEREN




 "Hoe is het nou met jou dan?"

Je hebt mensen die vragen hoe het met je gaat en je hebt mensen die écht vragen hoe het met je gaat.

Rika behoort tot de échte vragers, de échte belangstellenden.

Het staat deze blogger bij dat ze al een keer eerder is geportretteerd. 

Met papegaai. En met hondjes.

Vast even, papegaai, hondjes en Rika zijn samen 166 jaar oud.

Blogger kwam haar op Goede Vrijdag tegen. Tussen haar woninkje aan de Bunnemaheerd en Winkelcentrum Beijum. Ze is bijna buurvrouw van Bep, de andere dame die met scootmobiel door Beijum tuft.

Rika, de liefheid en de goedheid samen. Zachtaardig. En dat kan de wereld heel goed gebruiken.

Foto links, haar hondjes wachtten rustig achter de scootmomiel tot dat Rika uitgepraat was. De een is zeventienen half jaar oud en de ander achttien jaar.

Het telsommetje, de papegaai is 56 jaar oud. De leeftijd van Rika is aldus uit te rekenen.
Rika: "De papegaai zoekt me ook vaak ´s nachts op, dan komt ze bij me in bed."

Een papegaai kan wel tachtig jaar oud worden. Rika: "Die gaat me denk ik overleven."

Ja, Cata, zo heet de papegaai, kan er nog wel 25 jaar bijkrijgen. Maar of Rika dat gaat lukken?

1 opmerking:

Anoniem zei

Hele liefe vrouw zag haar alle dagen lopen met haar hondjes en papegaai langs me huisje aan de atenheerd