zaterdag 17 juni 2023

PITCH & PUTT HEEFT LAST VAN DROOGTE




Het heeft al weken niet geregend, en de eerstvolgende regendruppels laten misschien ook nog weken op zich wachten.

In Kardinge was het nog niet zo lang geleden sompig, drassig.

Zie nog eens dit bericht

Maar van nattigheid naar droogte kan klaarblijkelijk snel gaan.

Na corona hebben we weer een onderwerp dat polariseert. Klimaatontkenners versus klimaatdrammers.

Je moet toch niet helemaal op de wereld zijn als je niet wil merken dat het klimaat aan verandering onderhevig is.

Lezeres maakte de foto´s. Sproeien op het terrein van Pitch & Putt.

Ook weer zo'n ding, in Zuid Frankrijk is het al verboden om zwembadjes met water te vullen. Naast droogte is er ook kans op watertekort.

Beter maar niet aan alle dreigingen die op ons af komen denken, watertekort, droogte.

Gewoon een balletje slaan bij Pitch & Putt.

2 opmerkingen:

Kees Huizenga zei

Iedereen kan ook iets drinken bij Pitch & Pull. Zonder eerst een golfspelletje te gaan doen.

Vorige week woensdag kwam ik van de visboer uit Lewenborg, de heer Anton Perk. Ik had dorst vanwege het warme weer en wilde een halve liter getapt bier dinken. De prijs schrok me evenwel behoorlijk af.

Een halve liter getapt bier kost aldaar nu € 6,20. Vorig jaar kostte 0,5 liter getapt Heineken € 5,-. Een prijsverhoging van 24%.


Nee, deze hoge prijs stuitte me tegen de borst. Ik vertrok, maar was niet boos.

Kees Huizenga zei

Een correctie: het is Pitch & Putt.


Zie: https://pitchenputtgroningen.nl/activiteiten/