vrijdag 14 oktober 2022

BREIEN IS IN....EN IS DUURZAAM EN GOEDKOOP

"Ik haakte altijd dat vond ik het leukste... maar door mijn arm lukt dat eigenlijk niet meer. Dus daarom ben ik gaan breien, lekker ontspannend. En geen koude voeten meer... sokken breien gaat me het beste af "

Lezeres Bianca, ze stuurde de foto met sokken erop. Het enthousiasme spat ervan af. Alvast Bianca: ik heb maat 47....Moet ik de wol zelf kopen of.....?

De andere afbeelding komt van Beijumse Suzan. "Het project hierna wordt een deken voor op de bank, ik heb al een deken gehaakt."

Waarom dit bericht over Beijumse dames? Terzijde, ja, dames....zijn er ook breiende heren in de wijk?

Steeds vaker pakken jongeren een naald en draad. Een eigen gebreide warme trui kunnen we namelijk goed gebruiken nu de thermostaat een graadje lager moet.


In 2013 hadden we een brei-stitch groepje in de wijk.

Geen opmerkingen: