donderdag 20 oktober 2022

KIJK UIT, HIER WAAKT EEN LIEVERD


 Zal het wat uitmaken wat voor ras hond er over je huis waakt?

Een klein keffertje kan de hele boel bij elkaar blaffen, genoeg om eventuele inbrekers te verjagen. Een loebas van bijna 1 meter hoog gromt misschien wat en draait zich nog eens om in zijn mand.

Maar goed, betreed deze tuin niet, want daar waakt een heuse Rhodesian Ridgeback. Zie foto, ergens in Beijum West. Eigenschappen van dit soort honden: Gevoelig, Waardig, Ondeugend, Intelligent, Loyaal, Koppig. 

Moet dat afschrikken? Gevoelig  en waardig...hmmm, wat een schatje, die doet geen mens kwaad, ook geen inbreker. Ondeugend... ik hoor iets baasje, maar ik blijf lekker liggen. Intelligent....zeg baasje, je moet maar betere sloten regelen, ik hoef je probleem niet op te lossen. Loyaal....baasje ik  ben ook loyaal richting bezoekers. Koppig....ik heb geen zin om aan je bordje-gedoe te voldoen baasje...

Wat een lieve hond. Misschien toch maar een bordje met een pitbull erop neerhangen?

Geen opmerkingen: