zaterdag 2 augustus 2008

VISSEN IS GEWOON WEER IN

Een paar dagen geleden plaatste ik een foto van drie vissende jongetjes op de metalen fiets- en loopbrug over de Zuidwending. Een mens is soms net een filter, hij ziet wat hij wil zien en hij ziet vaak wat hij bevestigd wil zien. Na het mooie plaatje over de vissende jongens zie ik constant vissende mensen als ik de Zuidwending over loop of fiets. Zoals de moeder met dochter, welke moeder leert haar dochter nog vissen?


Vanmiddag stonden twee jongens te vissen op de houten brug bij de Barma- en Doornbosheerd. De emmer was rijkelijk gevuld met vis en als ik de jongens moest geloven, en waarom zou ik niet, stikt het van de vis in de Zuidwending. De jongen rechts had al een vis groter dan een halve meter aan de haak gehad en de ander meldde dat hij net een snoek had gevangen. Of ze ook een visvergunning hebben?:" Nee, die is verplicht als je twaalf jaar oud bent." Het gedoe met haakjes en losmakende vissen kan dan wat wreed overkomen, de aanblik van vissende kinderen heeft iets rustgevends.

Geen opmerkingen: