dinsdag 12 maart 2019

PLASTIC SNIPPERS JENSUMAHEERD-BEIJUMERBOS-KARDINGE


Lezers melden dat er veel plasticsnippers in het natuurgebied rond Kardinge zijn aangetroffen.
Eerst lezeres Riet, ze stuurde onderstaande tekst + foto's. 

Gisteren toen ik mijn hond uitliet zag ik langs het Zadelpad, ter hoogte van de Jensemaheerd/ voetbal veld, tot achterin het Beijumerbos langs het pad in het gras, soms op meer plekken veel, allemaal plasticsnippers liggen. Verspreid in het gras en Langs het hele pad ligt het, wel een kilometer lang aan één stuk. Het zijn AH, Lidl tassen die in een versnipperaar gegaan zijn vermoed ik. 
Wie vervuilt dit? Wie heeft dit gezien?  Het is schadelijk voor het milieu en de dieren.
Ik sprak vanochtend iemand die zei dat het vorig jaar in Beijum zuid was gebeurd.
Ik heb het zondag gemeld bij milieu delicten.
Maar misschien kunnen jullie er in de krant ook aandacht aan besteden. Het is iemand die dit doelbewust heeft gedaan.
Zie foto’s en Ik heb eventueel een video opname, zodat u kunt zien over welke afstand het is.


Lezeres Anna meldde:
Is het u ook bekend dat er in Kardinge veel plastic snippers liggen? Zoals het lijkt is het plastic door een versnipperaar gehaald en rondgestrooid.
Morgenochtend wordt het opgeruimd, ik geloof ergens rond 9 uur.
Het schijnt een vreselijke troep te zijn.  
Als u vanaf de bushalte- eindhalte- het voetpad helemaal uitloopt, en dan vrijwel rechtdoor kardinge het bos in gaat is het langs dat water.
volgens mij zelfs een heel eind verder,  Oosterweg oversteken ook nog. Ik begreep dat morgen een hele troep komt opruimen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zal wel een storm aan verwensingen krijgen maar ,als ieder in Beijum zonder baan nou eens overeind komt en meehelpt opruimen moet het toch zo klaar zijn .

Anna zei

Op Oogtv en Noord was te zien hoe militairen het gebied opruimden.