Dit terwijl hij wel een auto heeft.
Daar zit verder niks achter, de Citroën rijdt op lpg, en deze brandstof mag niet binnen de bebouwde kom verkocht worden.
En een keer per half jaar de benzinetank volgooien, een lpg-auto start op bezine en als de motor warm genoeg is gaat ie over op gas, deed en doet hij meestal in Duitsland.
Nee, er is niks mis met onze lokale pomp, vriendelijk personeel, oal goud.
Deze blogger gaat er af en toe wel langs om de banden even bij te pompen.
Afgelopen zaterdag merkte hij dat zijn linkervoorband bijna plat was, merkte hij ter hoogte van Beijum Noord.
Toch even oppompen om naar huis te kunnen rijden om de band te verwisselen, op de velgen rijden is geen optie. De benzinepomp werd zonder problemen bereikt.
Een muntstuk van 50 eurocent is daarvoor nodig, herinnerde hij zich. Maar aangekomen merkte hij dat opeens het dubbele, een euro, in de gleuf moet. Gedoe, naar binnen lopen om twee van die munstukken om te wisselen voor een euro. De bediende verontschuldigde zich: "Ja, is duurder geworden, ik kan er niks aan doen, dit komt van hogerhand."
Binnen een halve minuut was de band op spanning, voor een eurootje. Op de Rijksweg is deze service, lucht, gratis.
Maar goed, ondertussen zit er een reserveband linksvoor, de getroffen band is behoorlijk lek, na een uur was het opgepompte exemplaar weer bijna plat.
Nee, geen gesoes i.v.m. een euro voor wat lucht. Tijdens corona delven benzinepompen vast inkomen. Al zal het ook weer wat kosten om de 50 cent gleuf-ingang te veranderen naar een euro-gleuf.
2 opmerkingen:
1,=......diefstal
Volstrekt belachelijk om daar 1 Euro voor te vragen. Ik ga sowieso nooit naar deze pomp maar dat gaat ook zeker niet veranderen.
Een reactie posten