dinsdag 3 december 2019

KERSTMAN PIET IS BEGONNEN ZIJN HUIS TE VERSIEREN


"Het wordt weer een hele toer, ik heb er veel werk aan om 140 bananendozen met kerstmateriaal naar beneden te krijgen en om mijn huis weer om te toveren tot hét kersthuis van Beijum.

Maar ik doe het nog altijd met veel plezier, ik kan het toch niet laten."

Kerstman Piet vanmiddag in zijn huisje aan de Amkemaheerd.

De kerstman van Beijum? Zeg maar gerust van Stad en Ommelanden.

We kennen Kerstman Piet van de decembermaanden. 

Zie nog eens dit bericht uit 2015, een kerstgroet van Piet en Willy en zie hem voor zijn versierde kersthuis staan.

Echt, 140 bananendozen vol kerstspullen, deze Beijumblogger wist niet wat hem vanmiddag overkwam toen hij met Piet naar boven liep. Dit mag je gerust een kerstverslaving noemen.

Zie foto's. 

Piet kwakkelt een beetje met zijn gezondheid maar hij was niet te beroerd om even voor de fotograaf te poseren, zie het resultaat boven.

Blijft het leuk om te doen Piet? "Jazeker, maar ik kan me wel eens ergeren als ik een lampje moet vervangen, dat is soms een hoop gedoe."

Ondergetekende zal voor of omstreeks kerst nog even poolshoogte nemen in hét kersthuis van Groningen.

Piet tijdens een afscheidsgroet: "En ik stuur rond kerstmis ook weer een kerstgroet op voor alle lezers van Beijumnieuws. Daar ben ik al mee begonnen om die te maken."

Piet, een kerstman in hart en nieren.

Geen opmerkingen: