zaterdag 11 januari 2020

PLEIN ISEBRANDTSHEERD IS KLAAR


Het heeft even geduurd, maar het plein in de Isebrandtsheerd is nagenoeg klaar.

Foto's zijn afgelopen donderdag gemaakt, een groenbedrijf had net boompjes en plantjes in de klei gezet.


Kees Huizenga kijkt vanuit zijn woning uit op het plein.


Wat vindt hij van het resultaat tot nu toe?



De boompjes geven meer sfeer. Ze zijn langer dan ik gedacht had. Ik hoop dat er diverse soorten bomen zijn geplant. 

Dat is ons tijdens de zomer van 2019 beloofd.

Er is tevens laag groen geplaatst. Dit worden waarschijnlijk struikjes.
In het voorjaar worden meer planten geplaatst. Er komt een kinderspeelplaats.

De indeling van het “achterplein” vind ik niet goed. Zie mijn woorden van december in een weblogbericht van Beijumnieuws.
 
Feitelijk is dit gebied veel kleiner geworden om auto’s op te parkeren. De automobilisten moeten behoorlijk gaan “sturen”.

Het fietspad is een bedreiging voor de rijdende auto’s en omgekeerd. Heel goed oppassen dus.

Op het verkleinde “woonerf” spelen met name in het voorjaar en in de zomer veel kinderen. Hoe zal dit aflopen met al die verhoogde stenen randen rondom de trottoirs, de parkeerplekken, de speelplekken en de groene gedeelten? 

Krijgen veel hollende of voetbal spelende kinderen verwondingen vanwege die betonnen ongelijkheid van het “woonerf”? De vroegere “platte situatie” was volgens mij veiliger. Ook voor ouderen. 


De openbare verlichting is nu ronduit slecht. Bij nummer 143, bij het fietspad naar de Fossemaheerd, moet een aparte lantaarnpaal komen. Tevens bij nummer 139 in de zuidwesthoek. Daar is het gevaarlijk donker.

Bij mij slaat de balans op dit moment negatief door. De gemeente heeft haar eigen wil doorgedrukt. 

Met verkeersdeskundigen hebben een buurman en mijn persoon niet kunnen spreken. 

De gemeente denkt of meent te weten wat goed voor de buurt is...


Tot zover mijn lokale bevindingen.


Over de werkzaamheden van afgelopen twee maanden, zie nog eens dit bericht met doorverwijzende links naar eerdere berichten

Geen opmerkingen: