maandag 10 november 2008

DE BUSSLUIS (vervolg)

( waarom deze video weer wél op te laden is, is me een raadsel).

Afgelopen vrijdagmiddag filmde ik André Hoogenberg voor de bussluis. Hij geeft zijn ongezouten mening over hét obstakel voor de middenstanders bij Winkelcentrum Beijum. Maar deze video, die van Shoetime Bert, lag ook nog op de plank en gaat even voor. De video-mening van de eigenaar van Hoogenberg dierenspeciaalzaak houdt u nog even tegoed. Via een betrouwbare bron heb ik vernomen dat de gemeente Groningen er niet over piekert om de bussluis op te heffen. Beijum moét en zal autoluw zijn en blijven, iets wat in de zeventiger jaren al uitgevonden blijkt te zijn. De dames en heren van het stadhuis op de Grote markt vergeten hierbij dat er nu juist méér kilometers worden gereden om met de auto bij het Winkelcentrum te komen. Meer luchtvervuiling en meer autokilometers. Stuiten we hier op een vorm van gemeentelijke betutteling? Weten ze bij de gemeente Groningen beter wat goed is voor Beijum en de Beijumers? Wie zegt dat er meer gereden wordt in Beijum als de bussluis weg is? Wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

Jan Fré Boven zei

In aanvulling op het verhaal van Bert: waarom rijden de bussen de wijkring niet helemaal rond? Dat zou nog logischer zijn. Vanaf de Munsterheerd tot aan WC-West rijden geen bussen. De bus zou afslag Zuid kunnen nemen en dan linksom Beijum door kunnen rijden en via Beijum West eventueel door de Hunze terug kunnen rijden richting Kardinge. Of bij oprit Beijum Noord richting Kardinge (al of niet over Beijum Zuid). De bushalte ter hoogte van kartracing wordt volgens mij bijna nooit gebruikt om uit- of in te stappen.

B.A. Deelstra zei

Extra autokilometers? Er is toch aan beide kanten van het winkelcentrum parkeerruimte?