donderdag 3 oktober 2019

INDERDAAD LAADPALEN BIJ DE WIBENA-ROTONDE


"Het zijn inderdaad laadpalen."

Aldus een medewerker van Qbuzz desgevraagd op het bericht van afgelopen zondag


Zie foto's, eergistermiddag gemaakt.

En let voor deze keer maar even wat minder op de troep dat bij de vuilniscontainers lag, waaronder een tafelblad.

De blogger is benieuwd hoe het laadstation van de bussen, start- en vertrekpunt van Lijn 4 naar Roden vice versa, eruit zal komen te zien.

Op deze route gaan vanaf december elektrische bussen rijden.

Hoe zullen ze dat gaan doen? Komt er ook een overkapping? Moeten de parkeerplaatsen en de auto's verdwijnen?

Krijgen de bussen bij aankomst een oplaadbeurt of tijdens het vertrek?
Een elektrische bus is een autobus die wordt aangedreven door een elektromotor die van stroom voorzien wordt door een accu. De volledig elektrische bus wordt ook wel 'batterij elektrische bus' of zero emissie-bus genoemd. De trolleybus en de brandstofcelbus hebben ook een elektromotor als aandrijving maar vormen een eigen categorie.[1]
Voor het opladen van de accu kan onderscheid worden gemaakt tussen conventioneel laden en gelegenheidsladen (opportunity charging). Elektrische bussen voor conventioneel laden hebben een accu met een dusdanig hoge capaciteit dat ze normaliter een volledige dienst kunnen rijden. 
Lees verder via Wikipedia
Update 0.00 uur, zie foto beneden, donderdagmiddag gemaakt. Mét betreffende Lijn4 bus. En ook nu weer, let niet op de rommel....hum.

Geen opmerkingen: