maandag 14 oktober 2019

MAANDAGOCHTEND (415)


Echt waar, Beijumer mailde: "Mogen de kunstwerken op de brug aub een multicultureel uiterlijk?"

Het zijn de tijden. Wie schildert de kunstwerken  die we zien even zwart?

Truus en Auke....wordt het geen tijd voor een neger (Auke) en negerin (Truus)?

Neger? Negerin?

Besmette namen? Geen slecht woord voor welke bevolkingsgroep dan ook in Beijum wat deze blogger betreft.

Maar soezzz toch niet zo mensen, noem deze blogger vooral een achterlijke klompenboer of domme kaaskop.

Hoezo  de wijk verdelen in wij en zij?

Doen we niet. In elk geval niet zolang deze Beijumblogger een vinger in de wijk-pap heeft.

Zeg het maar...zelf verklaarde neger uit Beijum

Genoeg over dit irritante geouwehoer, zijn alle mensen op aard niet één?

Afbeelding links, Winkelplein Beijum. Klik groter, er schijnt afgelopen zaterdag een tuin-sale voor vrouwen in de Bentismaheerd te hebben plaatsgevonden.

Ja, leuk dames, doe vooral aan wij-zij. Deze blogger ontgaat wel eens iets wat betreft activiteiten in 'zijn' wijk.

Een tuin-sale. Alleen voor vrouwen. Lijkt wel een vorm van apartheid. Dames, negers, domme Zuid-oost Grunningers, mensen kinderen. Zijn we misschien allemaal mensen?

Foto rechts, deze blogger blijft niet aan de gang. In menig huis in Beijum mag niet meer gerookt worden. Doe maar buiten.

Resultaat, voortuin Beijum-Zuid. Rokende mevrouw des huizes. Nait best.

Asn de gang blijven? Ja, de peukenbak voor welzijns-instelling WIJ-Beijum en gemeentelijke buurtcentrum Heerdenhoes staat er nog steeds

Rookvrij Groningen. Een Rookvrije Generatie willen....het zal niet in Beijum beginnen.

Een prettige nieuwe week toegewenst.

Vrijdag begint de herfstvakantie.

Kalm aan allemaal.

Gezondheid boven al...

7 opmerkingen:

Kees Huizenga zei

Wij Beijum en de stichting Buurtcentra in Beijum, huurder van het nieuwe Heerdenhoes, moeten zich diep schamen. Het gaat om Zorg & Welzijn. Deze clubs zijn door de gemeente gesubsidieerde instellingen. De bestuurders en personeelsleden beseffen niet dat zij het goede voorbeeld moeten geven. Ja, ook voor het rookgedrag of het faciliteren daarvan.

In het verleden is de peukenbak bij het Trefpunt verdwenen, mede vanwege de publiciteit hierover op Beijumnieuws.


Storende poortwachters in het Melsemagebouw

Ik hoor steeds meer negatieve geluiden over het nieuwe Dienstencentrum op Plein Oost. Er is een relatie met dezelfde voordeur van Wij Beijum en het nieuwe Heerdenhoes. Elke bezoeker wordt hier aangesproken door een vrijwilliger (geen betaalde poortwachter) met de vraag wat zij of hij in dit gebouw wil. Dit roept grote ergernis op. Waarom dit verplicht verantwoordingsgedrag? Waarom geen betaalde baliemedewerker, die benaderbaar is als de bezoeker dit zelf wenst? Zoals vroeger bij De Wegwijzer.

Ria zei

Maar meld je je grief over dit rookbeleid bij het nieuwe wijkgebouw nou ook bij dat wijkgebouw, of denk je dat deze mensen dit blog wel lezen en zelf actie ondernemen?

Dat vraag ik me wel vaker af met grieven op deze blog, zoals klachten over kapotte verlichting en bestrating ofzo.

Johan Fehrmann zei

Leuke betrokken vraag Ria. Nee, ik heb geen enkele grief. Ik signaleer iets, in deze het verschil tussen gemeentelijk beleid en een rookvoorziening voor een gemeentelijke gebouw vlakbij een kinderspeelplaats.

Misschien kunnen we een duo gaan vormen. ik signaleer iets en jij meldt het (stoeptegel, lantaarnpaal, graffiti, etc) bij de gemeente?
Klinkt misschien ene beetje flauw maar ik zou m'n baan moeten opzeggen om alles wat me opvalt in de wijk bij instanties te moeten melden.

Kees Huizenga zei

De beheerder van Beijumnieuws heeft mij vorige week medegedeeld dat de stadsdeelwethouder en de wethouder van Zorg & Welzijn worden benaderd over deze weerzinwekkende peukenbak.

Indien dit nog niet gedaan is, doe ik het. In tien minuten.

Ria zei

Snap ik Johan, maar ik zie je hier wel eens keer op keer iets melden dat kapot is. Melden op je eigen blog is geen oplossing voor het probleem, tenzij betrokken ambtenaren hier ook zouden lezen. Of een betrokken lezer het meldt.

Dus dan kun je wel blijven melden 'goh, ik had dit vorige week/maand al aangegeven en is nog niets gebeurd', maar als het niet op een opvallende plek is en niemand meldt het, blijft het inderdaad liggen. En kan jij erover blijven mopperen.

Iets melden bij de gemeente is óók betrokken burger zijn. En het kan heel makkelijk via de website, een app of zelfs twitter en whatsapp.

Zie hier
https://gemeente.groningen.nl/melding-schade-vuil-in-uw-buurt

Johan Fehrmann zei

Ik ga er verder niet over discussiëren Ria, ik mopper niet en ik heb geen grieven in deze. En ook hoef ik geen wijkproblemen op te lossen.

Kees Huizenga zei

Ik stuurde zojuist deze reactie naar:

https://groningen.slimmelden.nl/#/report


Zwerfvuil

Locatie: Ypemaheerd


Beste medewerkers: ik heb een melding over de vuile peukenbak op Plein Oost, aan de voorkant van het pand van Wij Beijum en het nieuwe Heerdenhoes. Bij een kinderspeelplaats!

Deze peukenbak is uitnodigend voor het roken. De gemeente Groningen faciliteert dit, evenals Wij Beijum en Het Heerdenhoes. Deze peukenbak is onlangs verplaatst, gegeven het bericht op:

https://beijumnieuws.blogspot.com/2019/09/maandagochtend-413.html
(30 september 2019; zie de reacties)

Wilt u deze bak verwijderen?

Einde citaat.


Ik mocht maar 500 tekens vermelden. Dit is zeer gebruikersonvriendelijk.

Als ik op de kaart de Melsemaheerd had gekozen, betekende dit dat ik een klacht had over de aldaar aanwezige lichtmast...