woensdag 13 februari 2019

MISHANDELING BIJ FIETSTUNNEL TUSSEN BEIJUM EN DE HUNZE

Omwonenden klagen regelmatig over hard vuurwerkgeknal bij de onderdoor-tunnel tussen De Hunze en Beijum. Fietspad Beijumerweg.
Ook wordt er af en toe hinderlijk rondgehangen door jongeren.

Maar het kan erger, afgelopen maandag hebben 20 jongeren een 18 jarige jongeman compleet in elkaar geslagen.


Politie Groningen meldt:

Mishandeling fietstunnel Beijumerweg;

Afgelopen maandag 11 februari 2019, omstreeks 15:00 uur, heeft er op de Beijumerweg, nabij de fietstunnel onder de N46, een grove mishandeling plaatsgevonden. Het 18-jarige slachtoffer is door een grote groep, ongeveer 20 jongeren, geslagen en tegen het hoofd geschopt. Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis voor medische behandeling.
Het slachtoffer kan zich van de mishandeling zeer weinig herinneren. Wel geeft het slachtoffer aan dat er getuigen zijn geweest van deze mishandeling. Korte tijd later is de groep vermoedelijk in winkelcentrum Beijum West geweest. Mocht je getuige zijn geweest van de mishandeling of heb je de groep in het winkelcentrum gezien, neem dan contact met ons op. Stuur een PB of bel 0900-8844.
Zaak: 2019036699.
Update 13.00 uur, zie afbeelding rechts, een mijnheer die erg geïnteresseerd is in rassenleer weet via Twitter al in welke hoek de daders gezocht moeten worden.
Update 13.10 uur, lezer reageert: Ik ben daar ook (ik meen: vorig jaar zomer) eens belaagd door een stuk of vier, vijf fietsende jongens van een jaar of zestien, zeventien. Terwijl ik ze voorbij fietste, net onder deze tunnel, gooiden ze keiharde appels naar mijn hoofd, waarvan er twee raak waren. Pijnlijk, maar toen ze hun snelheid verhoogden om me in te halen gooide ik er ook nog even wat snelheid bij op - en ontkwam dus aan erger.
Update 13.25 uur, vorig jaar moest de graffiti in de tunnel tot drie keer toe hersteld worden, zie dit bericht
Update 13.35 uur, lezer meldt dat vlak voordat het gebeurde een scootmobieler door de groep werd belaagd.
Update 13.50 uur; de fractie van CDA Groningen gaat schriftelijke vragen stellen omtrent de onveilige situatie rond de tunnel. Vanuit de fractie (Jalt de Haan): "Ik ben bezig schriftelijke vragen op te stellen richting het college om te achterhalen wat er wordt gedaan met de meldingen en of dit iets te maken heeft met de jeugdbende in Beijum."

Update 18.50 uur. Twijfels over geloofwaardigheid bericht. Ik sprak vandaag verschillende Beijumers, allen zeiden desgevraagd: "Ik heb nog nooit een groep van 20 jongeren in de wijk gezien." De Beijumblogger moet erkennen: hij ook nog niet. Een groep van 20 jongeren? In zijn 25 jarig Beijum bewoner-ervaring heeft hij nog nooit zoveel jongeren tegelijkertijd door de wijk zien lopen.
Update 20.05 uur; jongerenwerker meldt: "Dit moet een hoax zijn."

Geen opmerkingen: