donderdag 28 februari 2019

NIET ZO HITSIG, RTV-NOORD EN DAGBLAD VAN HET NOORDEN!


"Rtv-Noord zocht contact met me. Ze wilden komen filmen, maar als ik alles had geweten had ik Dagblad van het Noorden nooit te woord gestaan. Wat een onrust heeft een bericht in deze krant veroorzaakt naar aanleiding van een klein gesprekje met me."

We beleven de strijd om de journalistieke aandacht. Zo ook in Stad. Groningen.
We willen graag elk mogelijke Clickbait, die is meer dan welkom.
Scoren. Het liefst onder de aandacht komen van landelijke nieuwssites. Graag onze berichten via Twitter retweeten.
Wij doen er toe. Lees ons!

Mensen kinderen. Wat een verhitte journalistieke scorings-drift beleven we via internet. Groningen!

Reporter Bas van Sluis van Nieuwsblad van het Noorden een paar dagen geleden via Twitter: Het moment dat je op nieuws stuit... dat is voor een nieuwsverslaggever zo'n euforisch gevoel. Echt verslavend bijna...

Wekt aandacht. Volgen; oei oei, waar gaat hij mee komen? Click. Click. Graag bij de grote jongens willen horen.

Voormalige reporter van dezelfde krant en tegenwoordig schrijvend voor De Gezinsbode, Bram Hulzebos: Foei, de bewoners van De Meeuwen worden zomaar gepasseerd wat betreft de inspraak van verslaafden die in hun wijk komen wonen. Doel: reuring. Kan toch niet! Ach en wee en schande!

Lees dit. Lees mij. Ik doe er toe met wat ik schrijf!

Verslaggevers en nieuws-media die er toe willen doen in deze roerige tijd van strijd om de aandacht en hits.

Hoe komt deze Beijumblogger er toe? Terzijde, soms wordt er met een bepaalde dedain naar hem gekeken door de zogenaamde 'professionals.'  Krijgt hij mee. Maar ondergetekende haalt zijn inkomen niet uit de journalistiek, en hij weet: 'Ik ben helemaal onafhankelijk.'
En de journalistieke ego's moeten vooral hun scoringsdrift najagen.

Eind december verkondigde Beijumer Henk aan een camping over te nemen, zie nog eens dit bericht.

Dagblad van het Noorden haakte er op in. Met een bericht erop volgend waar Henk achteraf grondig van baalde: "Ze wilden onrust, reuring, onvrede, want dat scoort."

En verder Henk? "Rtv-Noord wilde komen filmen. Degene die belde zei naar aanleiding van mijn summiere antwoord waarin ik niet veel aanvullend te melden had: ' We willen nieuws.'"

Daar wilde Henk niet aan meewerken. Geen Rtv-Noord (die direct aansloeg op het bericht in het Dagblad).

Mensen, Gezinsbode, Dagblad van het Noorden, en Rtv-Noord, gedraag je toch even.

Natuurlijk jullie moeten ook brood op de plank, begrijpelijk.

Maar deze hitsigheid gaat op de duur tegen jullie werken.

 Kalm aan.

Geen opmerkingen: