vrijdag 26 september 2008

HET BEZOEK VAN DE PVDA-ERS AAN BEIJUM

Zoals eerder gemeld, ik trof ze om kwart voor 2 vanmiddag bij het Gezondheidscentrum aan de Emingaheerd. Hier begonnen ze hun bezoek bij het centrum Jeugd en Gezin, ook centrum voor Ouder en Kind genoemd. Daarna ging het o.a nog naar de crossbaan in het Groene Hart en naar de Wegwijzer. Arbeidsverplichtingen verhinderden me om vanmiddag met de rooie delegatie op stap te gaan door de wijk. Mochten lezers wat over de sfeer en de inhoud van de middag weten te vertellen, mail dat dan naar het mailadres wat te vinden is in het bericht hieronder.



Dat Marjo van Dijken een 'thuiswedstrijd' speelde in haar 'eigen' Beijum is op de film te zien. Zo stelt ze als bijna regiseur van dit filmpje niet alleen haar groep mensen voor maar ook deze blogger. Erg lastig zal het de delegatie vanmiddag niet zijn gemaakt, de PvdA is onbetwist de grootste partij in Beijum. Nogmaals, aanvullingen en ervaringen van lezers zijn hier welkom.
Later naschrift:Sommige mensen beleefden het bezoek als een mooiweer-show, anderen waardeerden de komst van de politici naar Beijum.
Naschrift van Michiel Emmelkamp van de PvdA Groningen en degene die het persbericht verstuurde:
Ik zag in je filmpje dat je je afvroeg waar Jacques Tichelaar was; die meldde zich af en zou in eerste instantie inderdaad komen, maar Paul Kalma en Agnes Wolbert vervingen hem dus er waren gisteren, met Marjo, Marianne Besselink en Mariƫtte Hamer vijf kamerleden in Beijum. Leuk dat je nog in de gelegenheid was zelf een filmpje te maken, overigens komt er denk ik een dezer dagen ook nog een filmpje op www.jsgroningen.nl, dus hou die website even in de gaten.Groeten, Michiel Emmelkamp.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ter kennisgeving aangeboden:
http://www.pvdagroningen.nl/artikel/2568.htm
Met foto's.
Tevens een verhaal over de vroegere overlast bij Innersdijk.
 
Ik heb gistermiddag het PvdA-pand in de stad Groningen gebeld. Mijn boodschap richting MariĆ«tte Hamer was dat ik dankbaar ben voor het initiatief van het PvdA-Kamerlid Ton Heerts c.s. om in Nederland te komen tot buurtrechters.
Mr. Frank Visser, de rijdende rechter van de NCRV, is hier eveneens voorstander van. Een belangrijke (rand)voorwaarde is volgens mij dat "Justitie in de Buurt" nieuw leven wordt ingeblazen. Buurtofficieren van Justitie dus (BOvJ). In combinatie met "Rechters in de Buurt" (RidB).  
Dit buurtrechtersvoorstel wordt in de Tweede Kamer met name gesteund door de PvdA, het CDA, de VVD en GroenLinks. Het komend voorjaar wordt dit PvdA-initiatiefvoorstel bij de Tweede Kamer ingediend.