donderdag 25 september 2008

LAMMERT DOEDENS

Het is altijd een geweldige ervaring om Lammert Doedens tegen het lijf te lopen, ik verveel me geen moment als ik met hem in gesprek ben. Onze gespreksonderwerpen zijn meestal de Grunninger toal, onze gemeenschappelijke kennis Henk Scholte van Törf, Stad en Lande, Beijum 30 jaar ( Stichting Oud Beijum) en het volgend jaar uit te geven boek over de geschiedenis van Beijum en de ontwikkelingen in de Groenste wijk van stad in de afgelopen 30 jaren. 

De gedrevenheid en wilskracht spat van zijn hele Grunninger kop af, let ook op die geweldige ogen. Op de film doet Lammert een oproep om lid te worden van de Stichting 30 jaar Oud Beijum. Het is mijn schuld, op het laatst val ik uit mijn rol van interviewer en begin weer over het Grunnings te emmeren. 
Ik word helemaal raar als ik Nederlands met Lammert ga praten, het is net alsof je Fries praat op de Grote Markt. Lammert Doedens is in het dagelijks leven geschiedenisleraar en hij is bestuurslid van Stad en Lande. Onderstaande tekst staat op de site van Stad en Lande (http://www.stad-lande.nl/nl/home/) Stad & Lande is een vereniging voor iedereen met interesse voor de geschiedenis van stad en provincie Groningen. Stad & Lande zet zich in voor de culturele belangen van Groningen en bevordert de belangstelling voor de Groninger geschiedenis met tal van activiteiten en publicaties. De vereniging is een ontmoetingsplaats voor professionele historici, amateurs en geïnteresseerden. Zij vormt een platform voor en aanjager van nieuwe ontwikkelingen op cultuur-historisch gebied.

Geen opmerkingen: