Vroeger verzamelde de jeugd speltjes, postzegels, stickers van filmsterren en voetbalplaatjes. Vroeger betekent hier de zestiger jaren van de vorige week.
Een incidentele actie van een grootgrutter kan de verzamelwoede van de hedendaagse jeugd nog wel eens kortstondig aanwakkeren. Maar dat gebeurt alleen als de commerciële motieven achter zo'n verzamelhype ook bevredigend verlopen. Verzamelen als markettingstrategie, u weet wel voetbalkaartjes, smurfen, welpies of, zoals onlangs, disneyfiguren.
Deze foto van een meisjesfiets toont aan dat er ook nog gewoon lekker kinderlijk kan worden verzameld zonder dat er commerciële bijbedoelingen in het spel zijn. (Kinderlijk heeft bij ouderen vaak een negatieve klank, dat wordt hier vanzelfsprekend niet bedoeld) Het fietsje is bij het stuur volgeplakt met fietsenstallingkaartjes. Wat zal het zijn, zwemlessen? Schaatslessen? In elk geval heeft dit meisje plezier in het verzamelen van de fietskaartjes.
Ik kan het zo niet zien, maar de kaartjes komen hoogstwaarschijnlijk bij Kardinge vandaan. Wist u dat deze dichtstbijzijnde gratis stalling 725 fietsen kan herbergen en dat er drie medewerkers aan verbonden zijn? Het staat allemaal op http://www.stallingen.nl/kardinge.aspx.
zaterdag 10 december 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten