.
De aanvoerroute naar de laadpalen die toekomstige lijnbussen van en naar Beijum genoeg energie moeten geven om naar Roden (Lijn4) te kunnen rijden nadert zijn voltooiing
Zie foto's boven links. Wibena-rotonde.
Kan niet missen, over deze 'busbaan' gaan de bussen met hun (bijna) lege accu's rijden om die bij een van de twee palen weer vol elektrisch vermogen te tanken.
Zie nog eens het bericht van vorige week dinsdag met doorverwijzend link naar nog weer een eerder bericht.
Hoe de 'busbaan' er uit komt te zien weet deze blogger nog niet, maar hij stelt zich zo voor dat personenauto's er niet overheen mogen rijden.
Foto rechts, vanaf de Emingaheerd genomen, rechts gaat het naar de Wibena-rotonde. Links, op dezelfde foto, komt net een Lijn4 -bus aanrijden (helemaal vanuit Roden). De bussen komen en gaan altijd via de Amkemaheerd, de oostelijke, noordelijke en westelijke wijkring (en niet via de Emingaheerd, het zuidelijke gedeelte van de wijkring).
Nog een keer de nadere info van Beijumer en buschauffeur Jort Kruims:
Met de komst van veel nieuwe elektrische bussen komen er natuurlijk ook laadplekken bij.
Er worden 21 snelladers geïnstalleerd op 15 locaties. Op elke locatie wordt hiervoor een transformatorstation gebouwd.
Onlangs is er op vier locaties gestart met het aansluiten van voedingskabels in deze transformatorstations.
Ook is er gestart met het aanleggen van de ondergrondse leidingen voor de laadinfra.
De installatiewerkzaamheden van de laadpalen en kasten zullen ná de bouwvakvakanties
starten.
Met ingang van de nieuwe concessie 15 december 2019 gaan indien aanwezig de nieuwe elektrische bussen rijden.
donderdag 7 november 2019
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten