woensdag 25 juni 2008

HUISHOUDELIJK

Prachtige reacties over al of niet mogen filmen en eventueel toestemming moeten vragen. Leuke discussie, ik geniet er van. Zo wilde ene Kriskras een parallel trekken met het filmen in de schooltuintjes, had ik hem als vader van een der kinderen geen toestemming moeten vragen? De leerkracht en Ger van Dam vonden het geen enkel probleem dat ik de camera liet draaien. In tegendeel, alle promotie publiciteit en reclame voor de tuinen waren mooi meegenomen Dan hoef je vaders, moeders, opa's en oma's geen toestemming meer te vragen lijkt me, onbegonnen werk. Ook werd gesuggereerd dat OOG altijd toestemming vraagt om te filmen. Lijkt me lastig op een Plein-Oost met honderden volwassenen en kinderen, zeer arbeidsintensief om iedereen te vragen.

Gelkhinge suggereerde dat ik een oude kwestie wilde oprakelen. Ik snap zijn kritiek maar het ging dit keer niet om de bewonersclub, al heeft het er wel wat raakvlakken mee. Over de bewonersclub heb ik al bijna drie maanden niks meer over geschreven en dat laat ik mooi zo. Als die weer gezond, betrouwbaar en verbindend wordt in de wijk wil ik eventueel er wel weer over schrijven.

Nog twee reactie over mensen met lange tenen die nergens tegen kunnen etc., iedereen moet zijn mening maar vormen. Of het in de bibliotheek was, bij de Boerderij, Winkelcentrum Beijum, Biljartcafé, de Heerdstee, overal wordt en werd positief en enthousiast op het filmen gereageerd. Leuk, doen! Dat op een feestavond van Stichting Stiel niet zo positief gereageerd wordt verbaast me alleen. Ik had verwacht dat juist daar een naar buiten gerichte houding zou zijn; kijk dit zijn wij, we durven ons te laten zien, we zijn trots op wat we doen en dat mag Beijum weten. Nu maakte het geheel een naar binnen gerichte en angstige indruk. Ik zit er niet mee als mensen weigeren maar had hier wat meer zelfvertrouwen en eigenwaarde verwacht.

Een attente lezer stuurde de voornamen van de twee agenten. Links staat René en daarnaast Eef.

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.